شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رجب

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح بحرینی بعد از اعلام خبر آزادی نبیل رجب اعلام کرد؛ همچنان برخی از علما و رهبران معارض بحرینی و ۵ هزار زندانی مظلوم در زندان های آل خلیفه به سر می برند و ما خواهان آزادی آنها هستیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دادگاه رژیم بحرین نبیل رجب را در ۲۱ فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی به خاطر نوشتن توییت‌هایی علیه رژیم آل خلیفه به پنج سال زندان محکوم کرده بود. نبیل رجب از بارزترین فعالان حقوق بشری به شمار می‌رود. وی رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است که فعالیت آن در بحرین ممنوع شده است. نبیل رجب همچنین عضو شورای مشورتی بحش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر است. نبیل رجب همچنین سمت معاون دبیرکل سازمان فدرالیسم بین‌المللی حقوق بشر را برعهده دارد، اما همه این سمت‌ها باعث نشد که رژیم بحرین وی را به صرف انتقاد ساده زندانی نکند.

شیخ عبد الله الصالح بحرینی معاون جمعیت العمل الاسلامی بحرین در صفحه اینستاگرام خود نوشت؛  آزادی نبیل رجب فعال حقوقی بحرین گام مهمی است که موجب روشنی چشم ایشان، خانواده اش و دوستدارانش است، اما اگر همچنان زندانیان مظلوم و در راس آنها رهبران و علمای بحرینی و پیشتازشان استاد عبد الوهاب،مشیمع ، شیخ مقداد و شیخ علی سلمان در زندان ها هستند، با آزار و اذیت در زندان های آل خلیفه روبرو باشند، این شادمانی ناقص مانده است.

وی افزود: ما به فعال حقوقی و معاون دبیرکل سازمان فدرالیسم بین‌المللی حقوق بشر  استاد نبیل رجب آزادیشان را که از ظلم و ستم و بی عدالتی آل خلیفه و مزدورانشان رها شدند ،تبریک عرض می کنیم. همچنین به خانواده صابرشان و ملت بحرین تبریک می گوییم و آرزو داریم و امیدوایم که آل خلیفه عاقلانه رفتار کند ،و اعمال زشت و ننگین خود را بسنجد و در آنها تجدید نظر کند تا این اقدامات به عمیق شدن بحران در بحرین نینجامد.

 آزادی فعال حقوقی استاد نبیل رجب موجب فراموشی ۵ هزار زندانی که همچنان در بند آل خلیفه هستند،نمی شود .زندانیانی که در زندان های بی عدالتی و ظلم قرار گرفته اند و در خواست ما برای محاکمه و پیگرد قانونی کسانی که در زندان ها حقوق زندانیان را پایمال کردند و همچنین مطالبه اصلاحات و برکناری فاسدان، محاکمه و قصاص آنها را فراموش نمی کنیم و از این خواسته صرف نظر نخواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha