جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین، در نشست «سبک زندگی و حجاب» گفت: رعایت حجاب محدودیتی برای نامحرمان و جلوگیری از ورود آنها به حریم امن بانوان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محمدحسینی، استاد و مشاور حوزه علمیه قزوین، عصر امروز در نشست «سبک زندگی و حجاب» که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی استان قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین دلایل حجاب و عفاف امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی برای بانوان است و بانویی که در جامعه دارای حجاب باشد، معمولا مورد طمع قرار نخواهد گرفت.  

استاد حوزه قزوین عنوان کرد: رعایت حجاب محدودیتی برای نامحرمان و جلوگیری از ورود آنها به حریم امن بانوان است. حجاب همچون صدفی است که وجود انسان را ارزشمند می کند و نباید فراموش کنیم که رعایت عفاف و حجاب تنها برای بانوان نیست و مردان نیز باید زندگی عفیفانه را با الگو گیری از ائمه اطهار(ع) سرلوحه خود قرار دهند تا جامعه سالم شود.  

وی تصریح کرد: عفاف و حجاب هر فرد نشان دهنده سطح فرهنگ آن شخص است، چرا که حجاب به طور ذاتی یک امر فرهنگی و دینی بوده و در ادیان قبل از اسلام نیز توجه ویژه ای به آن شده و در رابطه با اهمیت آن سخنان زیادی بیان شده است.  

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: شهدا در وصیت نامه های خود به خوبی ارزش و اهمیت عفاف و حجاب را برای نسل های بعد به یادگار گذاشته اند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha