پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شبکه تلویزیونی مسلمانان در آمریکای شمالی راه اندازی شد

حوزه/ کانال تلویزیونی جامعه اسلامی آمریکای شمالی توسط موسسه ساند ویژن در شیکاگو راه اندازی شده که هدف اصلی آن رساندن صدای مسلمانان، آرزوها و مبارزات شان به عنوان شهروندان درجه یک به کل کشور است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam، یک کانال تلویزیونی متعلق به جامعه اسلامی در آمریکای شمالی توسط موسسه عام المنفعه ساند ویژن مستقر در شیکاگو راه اندازی شده است.

طاها غیور معاون ریاست ساند ویژن گفت: با توجه به نیاز شدید به یک کانال اصلی برای مسلمانان فرصتی که شیوع ویروس کرونا به وجود آورد، تیم ما مصمم به راه اندازی یک کانال تلویزیونی در آوریل ۲۰۲۰ شد.

 وی خاطرنشان کرد: یک تیم مهندسی با تجربه گسترده پشتیبانی می‌شود که شامل راه اندازی بیش از ۳۰ کانال تلویزیونی و رسانه‌های دیجیتال در ایالات متحده و خارج از کشور می‌شود.

غیور افزود: ما قصد داریم در شبکه تلویزیونی اسلامی، مسلمانان کانادایی و آمریکایی، زندگی آن‌ها، صدای آن‌ها، آرزوها و مبارزات‌شان را به عنوان شهروندان درجه یک و مومنان با ایمان کشف کنیم. ما اعتقاد داریم که این ابتکار گامی اساسی برای پیشرفت و توانمندسازی جامعه خواهد بود و بستر ارتباطی را برای جامعه ما فراهم می‌سازد.

مخاطبان شبکه را کانال انگلیسی زبان، مسلمانان آمریکایی، کانادایی و همسایگان‌شان تشکیل می‌دهند.

غیور در ادامه گفت: ما مطالعه کرده‌ایم که چگونه مسلمانان در انگلستان با استفاده یک تلویزیون اسلامی در جوامع خود سود فراوانی برده‌اند. به گفته دولت بریتانیا تنها یک کانال اسلامی در این کشور، توسط ۵۹% مسلمانان تماشا می‌شود که این رقم بسیار خوبی است. چنین تلویزیونی می‌تواند نقش مهمی در رشد صدای مسلمانان و روابط عمومی ایفاء کند و نماینده خوبی برای جامعه باشد. این درحالی است که خلاء یک کانال رسمی به شکل قابل توجهی به چشم می‌خورد.

 در حال حاضر ، برنامه های متنوعی در دست توسعه است و طیف گسترده ای از پیشنهادات طی چند ماه آینده به مرحله اجرا درخواهند آمد.

گفتنی است از زمان راه اندازی در ماه آوریل، کانال روزانه ۸ ساعت برنامه اصلی را پخش می‌کند و محتوای آن ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته تکرار می‌شود. این شبکه امیدوار است که کانال تلویزیونی در انتشار صدای مسلمانان آمریکای شمالی و نمایش بهتر قاره نقش ایفاء کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha