پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وکلای مسلمان کانادایی حقوق اولیه را به شهروندان آموزش می دهند

حوزه/ وکلای مسلمان کانادایی، انجمن «ابتکار عمل مسلمانان سیاه پوست» را راه اندازی کرده و با برگزاری جلسات مشاوره حقوقی آنلاین، به شهروندان برای گرفتن حقوق اولیه در قبال پلیس و نیروهای نظامی مشاوره می‌دهند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از islamreligionguardian، مرگ جورج فلوید امواج خشمگینی را در جامعه اسلامی برانگیخته و سبب شده بسیاری از مسلمانان آمریکایی و کانادایی با نگرانی از امنیت‌شان به سر ببرند.

در واکنش به این شرایط گروهی از حقوقدانان مسلمان کانادایی طرحی را در فضای مجازی آماده کرده اند که از روز شنبه ۱۳ ژوئن آغاز شده و طی یک سلسله گفتگوها و سخنرانی‌های حقوقی، قصد دارند حقوق اولیه شهروندان را به آن‌ها آموزش دهند.

در این رویداد که توسط مسلم لینک منتشر شده آمده است: ما به عنوان انجمن «ابتکار عمل مسلمانان سیاه پوست»، قصد فراهم سازی منابعی برای جامعه سیاهان را داریم تا بتوانند از خودشان محافظت کنند.

جلسات آموزشی تعاملی «حقوق خود را هنگام روبرو شدن با نیروهای پلیس بشناسید» از ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر ۱۳ ژوئن، کار خود را آغاز خواهد کرد.

حسین علی، و آیدروس علوی از وکلای مسلمان این سازمان به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داده و کوفی آشامپونگ اداره جلسات را به عهده خواهد داشت.

از دیگر فعالیت‌های انجمن وکلای مسلمان کانادایی، رسیدگی به موضوعات مورد علاقه مسلمانان در سراسر آمریکا و تعامل با مشکلات مختلف از منظر مسلمانان است. فعالیت‌های ابتکار عمل مسلمانان سیاه پوست نیز رسیدگی به مشکلات پیرامون نژادپرستی و اسلام هراسی می‌باشد.

این گروه بر این باور هستند که تاکنون به وضعیت مسلمانان سیاه پوست آمریکایی کمتر رسیدگی شده است. هدف از این طرح افزایش آگاهی از این موضوعات، نژادپرستی ضدسیاه‌پوستان و اسلام هراسی است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha