جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 905120
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
مدرسه حضرت ولی عصر(عج) شهر سامن استان همدان

حوزه / مدرسه حضرت ولی عصر(عج) شهر سامن استان همدان، سال ۸۵ در باغ شخصی مرحوم طباطبایی که آن را وقف حوزه کرده بود، ساخته شد و بعدا مدرسه توسط فرزندش که امام جمعه فعلی شهر است، تکمیل شد.

حجت الاسلام مهران ایلخانی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، گفت: مدرسه حضرت ولی عصر(عج) در سال ۸۵ در باغ شخصی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفتح طباطبایی که آن را وقف حوزه کرده بود، در زمینی به مساحت حدود ۲۷۰۰ متر ساخته شد و بعدا این مدرسه توسط فرزندش که امام جمعه فعلی شهر سامن است، تکمیل شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهر سامن افزود: در طول این سال‌ها  مدرسه با بهره بردن از کادر مجرب در ابعاد علمی و پژوهشی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است و همراه مسائل علمی، برنامه‌های متنوعی را برای طلاب در طول سال نیز تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه فضای سبز داخل مجموعه یکی از جاذبه‌های مدرسه است، گفت: در کنار کسب علم و آموزش، قطعا باید به نشاط طلاب نیز توجه ویژه‌ای داشت و لذا کادر مدرسه به جهت افزایش نشاط طلاب اقدام به اجرای برنامه‌های متنوعی همچون کلاس های کشتی، فوتبال و اردوهای تفریحی نیز می‌کنند تا انگیزه درس خواندن طلاب را تقویت کنند.

حجت الاسلام ایلخانی با اشاره به آموزش زبان انگلیسی و عربی به طلاب در دوران تحصیل، گفت : کتابخانه خوبی هم در این مدرسه دایر شده است که طلاب می‌توانند به راحتی به بسیاری از منابع و کتب دسترسی داشته باشند.

وی از برگزاری همایش اندیشه برتر در پایان هر سال تحصیلی در این مدرسه خبر داد و بیان کرد: در مراسمی با عنوان اندیشه برتر، ۳ نفر از طلاب به صورت سالانه به عنوان ممتازان مدرسه در ابعاد مختلف انتخاب می‌شوند و پاداش کسب این موفقیت، سفر به کشور عراق و دیدار با مراجع و بزرگان این کشور خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهر سامن با تاکید بر اینکه تمامی کادر و اساتید مدرسه ولی عصر سامن در خدمت رشد طلاب قرار دارند، ابراز کرد: از طریق مشاورانی که در مدرسه حضور دارند، از روز اول اهداف اصلی طلاب مشخص می‌شود و این عزیزان در راستای همین اهداف به کسب علم در حوزه‌های علمیه خواهند پرداخت.

حجت الاسلام ایلخانی در ادامه با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه برای سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: مدرسه ولی عصر(عج) شهر سامن از بین دانش آموزان پایه های هشتم تا یازدهم یا همان مقطع سیکل، طلبه جذب می کند.

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای پذیرش برای جذب در سال تحصیلی جدید پرداخت و عنوان کرد: در کنار تمامی اقداماتی که در سراسر کشور و استان برای جذب صورت گرفته است، اما متاسفانه در کتاب کار و نوآوری که در آن دانش آموزان قبل از انتخاب رشته با تمامی حرفه‌ها آشنا می‌شوند، نامی از حوزه برده نشده است.

حجت الاسلام ایلخانی با بیان اینکه باید حوزه به عنوان یک مسیر تحصیلی در این کتاب ثبت شود، گفت: دانش آموز باید حوزه را بشناسد و با آن ارتباط بگیرد، و لذا یکی از بهترین این بسترها آموزش و پرورش است که می تواند این خلا موجود را برطرف کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهر سامن در پایان یادآور شد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت مدرسه به آدرس http://samen-h.ir از جدیدترین فراخوان‌ها، اطلاعیه‌ها و آموزش‌های لازم برای ثبت‌نام در زمینه حوزه مطلع شوند.

شهر زیر زمینی

گفتنی است، شهر زیر زمینی پنهان در استان همدان جنوب غربی شهرستان ملایر و در شهر سامن واقع شده‌است. این شهر در سال ۱۳۸۴ به‌طور اتفاقی کشف شد. باستان شناسان هسته اولیه شهر را متعلق به قبل از دوره اشکانیان می‌دانند که در طول تاریخ به وسعت آن افزوده شده‌است. موقعیت کنونی شهر این احتمال را می‌دهد که خرابه‌های شهری باشد که از آن به عنوان رامن در کتاب‌های المسالک و الممالک یاد شده‌است. این شهر به صورت دستکند بر بستری از سنگ گرانیت قرار دارد و قسمت عمده شهر زیر زمینی در زیر شهر سامن قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha