جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تویسرکان2

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان گفت: حوزه های علمیه خواهران یکی از مهمترین پایگاه های فرهنگی هستند که به گسترش دینداری کمک شایانی می کنند و هر تلاشی در راستای جذب و پذیرش طلاب، کمک به اسلام و انقلاب و نشر معارف دین انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، لیلا ترکاشوند، مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر(س) تویسرکان صبح امروز در نشست مشترک با موضوع پذیرش حوزه های علمیه با مدیر حوزه علمیه برادران و ائمه جماعات روستاها در اداره کل تبلیغات اسلامی با تاکید لزوم فعالیت دوچندان در مورد تبلیغات پذیرشی، گفت: با توجه به شرایط فعلی که امکان تبلیغ چهره به چهره و فیزیکی وجود ندارد باید از فرصت ها و بسترهای دیگر استفاده کرد.

وی با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه خواهران در مقطع عمومی به صورت حضوری و تمام وقت ویژه خواهران با مدرک دیپلم در شهرستان تویسرکان، افزود: یکی از فعالیت هایی که جهت جذب حداکثری امسال در حال انجام است، تشکیل کارگروه پذیرشی متشکل از مبلغین توانمند و آموزش دیده است که این کارگروه چند روزی است در حال فعالیت و تهیه پک هایی(بسته های فرهنگی) ویژه دانش آموزان دختر پایه دوازدهم در روزهای پایانی سال تحصیلی و پایان پذیرش هستند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کوثر(س) تویسرکان ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با رئیس آموزش پرورش بخش های شهر و روستا، مبلغین را به حوزه های امتحانی نهایی اعزام کردیم، تا افراد با داشتن پک ها یا بسته های فرهنگی که شامل نکته های اخلاقی معرفتی مناسب نوجوان و دانش آموز، اطلاعیه پذیرش، اینفوگرافی اهم فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی مدرسه و برچسب هایی با عکس شهدا است، بتوانند حوزه را بیشتر به این دانش آموزان بشناسانند.

مدیر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان در ادامه با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران یکی از مهمترین پایگاه های فرهنگی است که به گسترش دینداری در شهرستان  کمک می کند، تصریح کرد: طلاب، وارث انبیاء هستند و یک طلبه باید همان کاری را انجام دهد که انبیاء انجام می دادند و آن کار هدایت بشر است، پس طلبه وارث انبیاء در این عرصه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فرد با طلبه شدن دو هدف اساسی را دنبال می کند، اظهار کرد: دو هدف مورد نظر یکی اصلاح خود و دیگری اصلاح جامعه است که با ورود فرد به حوزه، این هدف ترقی پیدا می کند و در جامعه ای که بانوان اصلاح شوند بی شک، آن جامعه اصلاح خواهد شد.

لیلا ترکاشوند در ادامه جلسه در جمع روحانیان و مبلغان روستاهای اطراف تویسرکان، به تبیین نقش و جایگاه حوزه علمیه خواهران پرداخت و گزارشی از فعالیت های شاخص و مؤثر حوزه در ۱۷ سال سابق را برشمرد و گفت: تقویت حوزه ها، تقویت اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، لذا هر تلاشی در راستای جذب و پذیرش طلبه، کمک به اسلام و انقلاب و نشر معارف دین است.

در پایان جلسه، بسته هایی شامل پوستر و  اطلاعیه پذیرش حوزه و اینفوگرافی فعالیت‌های آموزشی –پژوهشی و فرهنگی به تمامی ائمه جماعات روستاها جهت تبلیغ  و اطلاع رسانی، تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha