پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 905291
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
حجت الاسلام سید سعید بطحائیان

حوزه / مدیر مدرسه زنگنه علمیه همدان گفت: طرح محراب سبز هر شب در ۲۴ بوستان اجرا می‌شود و به طور متوسط در هر مکان ۱۰۰ نفر به اقامه نماز می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام سید سعید بطحائیان مدیر مدرسه علمیه زنگنه همدان، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح «محراب سبز»، اظهار داشت: طرح محراب سبز هر شب در ۲۴ بوستان اجرا می‌شود و به طور متوسط در هر مکان ۱۰۰ نفر به اقامه نماز می پردازند، و لذا با جمعیتی بالغ بر دوهزار و چهارصد نفر در هر شب مواجه هستیم.

وی افزود: اگر این رقم را ضرب در ۹۰ شب برگزاری این مراسم بکنیم، ارزش کمی این کار کاملا مشخص خواهد شد، چرا که هر نهادی اگر بخواهد هر شب برای ۲۴۰۰ نفر مراسم برگزار کند باید در کنار هزینه‌های زیاد، فعالیت زیادی را هم انجام دهد.

حجت الاسلام بطحائیان با بیان اینکه این آمار گزارشی نیست و یک آمار واقعی است، ابراز کرد: این طرح فرصت بزرگی برای امامان جماعت نیز ایجاد می کند که به راحتی با مردم در ارتباط باشند و صحبت کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اقامه نماز جماعت در مساجد، گفت: با شیوع این ویروس به جهت حفظ سلامتی مردم مساجد و حرم ها همانند دیگر اماکن باید تعطیل می شد، اما در نحوه اجرای این تعطیلی‌ها اعتراض‌هایی وارد است.

مدیر مدرسه زنگنه همدان تصریح کرد: سیاست اجرا شده در قبال مساجد و امکان مذهبی که همه جا باید باز باشد و این اماکن بسته باشد، به معنای آن بود که این اماکن پر ریسک، کم اهمیت و بدون متولی هستند.

وی با بیان اینکه این سه آفت برای مساجد و اماکن مذهبی ایجاد شد، ابراز کرد: اگر سیاست بر تعطیلی باشد باید همه‌جا تعطیل شود و اگر بر باز شدن باشد باید همه جا باز شود.

حجت الاسلام بطحائیان با تاکید بر اینکه امسال اجرای این طرح نسبت به سال‌های قبل از اهمیت بالاتری برخوردار است، گفت: به نحوی در جامعه القا شده است که اتوبوس و مترو خطری برای افراد ایجاد نمی کند و مساجد سلامتی افراد را تهدید می کند، بنابراین با برگزاری نماز در بوستان‌ها باید این فضا را بشکنیم.

وی خاطر نشان کرد: در برگزاری این طرح باید نسبت به بازتر کردن سفره نماز نیز توجه داشته باشیم و بتوانیم قبل و بعد از برگزاری نماز ارتباط بین مردم و امامان جماعت را ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha