جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: یکی از مشکلات در عرصه قرآن نبود بودجه مشخص برای مباحث قرآن و آموزش آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس دارالقرآن کل کشور با بیان اینکه همدان در عرصه برگزاری جلسات قرآنی در وضعیت خوبی قرار دارد، اظهار داشت: یکی از جلسات قرآنی که در همدان توسط مرحوم مسکین پایه گذاری شده، جلسات قرآنی مکتب امام زمان(عج) است که نه تنها جلسات عادی خود را برگزار می کند، بلکه با جامعه المصطفی(ص) ارتباط برقرار کرده و به فرزندان طلاب غیرایرانی نیز قرآن آموزش می دهد.

وی با اشاره اینکه علی‌رغم همه اقدامات باز هم به وضعیت ایده‌آل نرسیده‌ایم، ابراز کرد: یکی از مشکلات در عرصه قرآن نبود بودجه مشخص برای مباحث قرآن و آموزش آن است.

امام جمعه همدان افزود: برخی از مربیان در جلسات صرفا به دلیل ثواب برگزاری جلسات قرآن اقدام به این کار می کنند، در حالی که می توان از مربیانی که در حوزه قرآن دارای تخصص هستند در این جلسات استفاده کرد.

وی استفاده از مربیان متخصص را مؤثر در جذب جوانان و نوجوانان به قرآن دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید به آن توجه کرد استخراج قواعد زندگی از قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: برای این کار باید با انجام کار پژوهشی، آموزه های قرآنی را با شکلی هنرمندانه تدوین و در اختیار عموم جامعه، خصوصا جوانان و نوجوانان قرار دهیم.

وی با تأکید بر لزوم ارتباط گیری با جوانان خاطرنشان کرد: برای ارتباط گیری با نسل جدید باید از روشی استفاده کنیم که جذاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، قرآن را کالای ناب اسلامی معرفی کرد که در تقابل با جاذبه های شیطانی دشمن باید از آن استفاده کرد و یادآور شد: قرآن اصیل‌ترین و قابل اعتمادترین منبع در اختیار بشر است و لذا اگر بتوانیم آن را با زبان روز در بین مردم و جوانان ترویج دهیم نتایج خوبی را از این اتفاق مشاهده خواهیم کرد، موضوعی که متاسفانه نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس دارالقرآن کل کشور نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و در بین مردم تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha