جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بیمارستان

حوزه/ بیماری بود با ۳۵ سال سن، بچه های سه قلو داشت و از نظر روحی چنان ناامید بود که وقتی روحانیون جهادی را دید شروع به گریه و درد دل کرد، بعد از آن وصیت کرد و سفارش بچه های خود به ما را داشت، اما وقتی کامل صحبت های او را گوش کردیم و تخلیه روانی شد، یک سری امور معنوی مطرح شد و به او بسیار امید دادیم، با هم دعا خواندیم و به لطف الهی بعد از چند روز از بیماراستان با وضعیتی بهتر مرخص شد.

 خبرگزاری «حوزه» - اصفهان، حجت الاسلام مهدی منعمیان از روحانیون اصفهانی، متولد ۱۳۶۴ متاهل و دارای دو فرزند است و در درس خارج آیت الله مهدوی شرکت می کند.

او کارشناس طرح «نسیم مهر» نهاد رهبری علوم پزشکی اصفهان، در بیمارستان امین است که از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا به طور ویژه و جهادی در این بیمارستان فعالیت می کند و سعی کرده در جبهه سلامت بتواند خدمتگزار مردم سرزمین خود باشد.

برای خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از فعالیتها و خاطراتش از آغاز شیوع این ویروس منحوس در بیمارستان امین توضیح می دهد.

مشکلات روحی روانی بیماران کرونایی

این روحانی جهادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از فعالیت ها و خاطراتش در بیمارستان امین می گوید و اظهار می کند: بیماران کرونایی نباید همراه داشته باشند و از اتاق ها بیرون بیایند و اصلا بیمار نمی تواند با کس ارتباط برقرار کند از شرایط سخت این بیماری است و مهمتر این که جو اجتماعی و ترسی که به بیماران القا می شود، اوضاع را سخت تر می کند. مجموع این موارد باعث می شود بیماران کرونایی از نظر روحی روانی دچار مشکل بشوند.

حجت الاسلام منعمیان عنوان کرد: بنده به همراه دوستان جهادی در بیمارستان امین، هر روز بالای سر بیماران کرونایی می رفتیم و با نشستن کنار آنها و شنیدن صحبت هایشان و مطرح کردن امور معنوی و اعتقادی به آنان روحیه مضاعف می دادیم.

 تحویل سال با طعم خدمت به کرونایی ها

وی با اشاره به حضورش لحظه تحویل سال در کنار بیماران کرونایی، ادامه داد: لحظه تحویل سال را در بیمارستان امین کنار بیماران کرونایی بودیم و بعد به یکایک بخش های بیماراستان رفته و به کادر درمانی و بیماران علاوه بر روحیه دادن، سال نو را تبریک گفتیم.

اهانت ها تبدیل به صمیمیت شد

وی با اشاره به اینکه حضور روحانیت در بیمارستان ها خیلی بازتاب خوبی داشت، گفت: در ابتدای شیوع بیماری به خاطر جوسازی که علیه روحانیت شده بود، بعضاً برخی از افراد مراجعه کننده به بیمارستان اهانت هایی به ما داشتند، اما به فضل الهی بعد از مدتی صبوری و برخورد مناسب طلاب جهادی، واکنش افراد و بیماران نسبت به روحانیت کاملا برگشت، همچنین کادر بیمارستان هم طلاب جهادی را در کنار خود می دیدند و با ما درد دل می کردند. بیماران کرونایی هم با ما احساس صمیمیت می کردند تا جایی که اکثراً درخواست می کردند طلاب جهادی بالای سر آنها حاضر شوند.

کارشناس طرح «نسیم مهر» نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه از هدیه دادن مهر، جانماز و تسبیح به کادر درمانی و بیماران کرونایی خبر داد و اظهارکرد: در نیمه شعبان کتابی به نام «ای فریادرس» به یکایک کادر بیمارستان هدیه دادیم و به همراه مسئولین بیمارستان، عیدولادت امام زمان(عج) را به همه آنها تبریک گفتیم.

خاطره ای از یک بیمار ۳۵ ساله

وی در ادامه با نقل خاطره ای گفت: بیماری بود با ۳۵ سال سن، بچه های سه قلو داشت و از نظر روحی چنان ناامید بود که وقتی روحانیون جهادی را دید شروع به گریه و درد دل کرد، بعد از آن شروع به وصیت کرد و سفارش بچه های خود به ما را داشت، اما وقتی کامل صحبت های او را گوش کردیم و تخلیه روانی شد، یک سری امور معنوی مطرح شد و به او بسیار امید دادیم، با هم دعا خواندیم و به لطف الهی بعد از چند روز از بیماراستان با وضعیتی بهتر مرخص شد و پس از آن طی تماس تلفنی از طلاب جهادی بسیار تشکر کرد.

غذا در دهان بیماران می گذاشتیم

حجت الاسلام منعمیان ادامه داد: داروهایی که به بیماران می دهند باعث می شود اشتهای آنان بسیار کم شود و وقتی غذا کم بخورند، سیستم ایمنی بدن آنان ضعیف می شود، به همین دلیل با دوستان جهادی گاهی غذا در دهان بیماران می گذاشتیم و به آنها روحیه می دادیم تا در برابر بیماری مقاومت کنند.

ارتباط با خانواده های بیماران

این روحانی جهادی در پایان از ارتباطش با خانواده و همراهان بیماران کرونایی گفت و اظهار کرد: ارتباط خوبی با خانواده بیماران پیدا می کردیم و چون امکان حضور خانواده ها بر بالین بیماران نبود، خانواده ها را از حال آنان مطلع می کردیم و اگر پیغامی داشتند برای بیمارها یا خانواده ها می بردیم؛ مثلا یکی از بیماران کرونایی در بیمارستان امین، خانمی بود که هوشیاری او درجه ۵ بود و روز به روز حالش بدتر می شد، دو کلیه او نیز از کار افتاده بود و همسرش اذکاری از آیت الله مهدوی آورد و با خواندن آنها برای بیمار حال او مناسب تر شد.

  انتهای پیام    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha