جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین ملکی معاونت تهذیب حوزه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: مسابقه خطبه فدکیّه، در ۱۲ تیرماه امسال به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام  والمسلمین حمید ملکی، در نشست خبری با تشریح برگزاری مسابقه سراسری با موضوع خطبه فدکیّه، گفت:با توجه به اهمیتی که در مورد این خطبه صورت گرفته بود و نیز با توجه به استقبال خوبی که در سال های قبل اتفاق افتاد، امسال نیز بنا را بر این گذاشتیم که این مسابقه را برگزار نماییم به طوری که از ایام فاطمیه آغاز و در میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها این مسابقه شکل بگیرد.

وی افزود: ابتدا وقتی اصل مسابقه مطرح شد، استقبال بسیار بالایی از سوی طلاب و خانواده های  آنها دیده شد، به نحوی که تا امروز حدود پانزده هزار نفر برای شرکت در این مسابقه ثبت نام کرده اند. اما به دلیل پیش آمدن وضعیت کرونا، زمان شکل گیری مسابقه که قرار بود روز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها باشد، به تأخیر افتاد.

معاون  تهذیب حوزه های علمیه در ادامه گفت: نکته حائز اهمّیت تشویق بالاتفاق همه مراجع عظّام تقلید و حمایت مادّی و معنوی این کار بود. این مسابقه از سوی آستان قدس رضوی و نیز از سوی مدیریت حوزه های علمیه کشور هم مورد حمایت واقع شد. به همین دلیل تصمیم بر این شد که تعداد جوایز این مسابقه را دوبرابر کرده و به تعداد ۲۷۰ جایزه نفیس در نظر گرفته شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه افزود: با توجه به وضعیت کرونایی به وجود آمده، از طریق پیامک از شرکت کننده ها نظرسنجی به عمل آمد و بر اساس آن ۹۳ درصد شرکت کننده ها متمایل به برگزاری در فضای مجازی بودند. برگزاری مجازی این مسابقه با اعلام همکاری و موافقت مرکز خدمات حوزه های علمیه بر عهده آن نهاد قرار داده شد تا از طریق زیرساخت ها و ابزارهای خوبی که در حوزه فضای مجازی در اختیار دارد، آن را اجرایی نماید.

حجت الاسلام  والمسلمین ملکی در ادامه به نهادهای کمک کننده به برگزاری این مسابقه اشاره نمود و گفت: علاوه بر حوزه علمیه برادران، نهادهای دیگری نیز عضو ستاد برگزاری این مسابقه بودند. نهادهایی همچون حوزه علمیه خواهران، جامعةالزهرا سلام الله علیها، حوزه علمیه اصفهان، حوزه علمیه خراسان. مسئولین همه این نهادها پای کار آمدند و چه در بحث فراخوان و چه در فرآیند تبلیغ آن به ما کمک نمودند تا ان شاءالله این آزمون در تاریخ ۱۲ تیرماه امسال به صورت غیرحضوری برگزار شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه  خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری مسابقه، اختتامیه ای نیز خواهیم داشت و برندگان این مسابقه را اعلام و به هریک از آن ها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha