پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست خبری مرکز تخصصی مهدویت

حوزه/ فرقه ضاله یمانی موجب انحرافاتی در میان مردم شده است که مرکز تخصصی مهدویت با تالیف کتب مختلف و برگزاری برنامه های گوناگون در حال مبارزه علمی با این فرقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد، با بیان اینکه در جریان شیوع کرونا برخی به دنبال تحمیل گمان های غیر علمی خود بودند، گفت: ثبات علمی مجموعه پزشکی کشور مانع تاثیرگذاری گمان ها شد که در مسائل دینی نیز باید پشتوانه نیرومند علمی مانع رواج اوهام شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی محور مبارزه با فرق انحرافی را آموزش صحیح و کار پژوهشی دقیق دانست و خاطرنشان ساخت: فرقه ضاله یمانی موجب انحرافاتی در میان مردم شده است که مرکز تخصصی مهدویت با تالیف کتب مختلف و برگزاری برنامه های گوناگون در حال مبارزه علمی با این فرقه است.

وی با اشاره به تمدید ۱۰ روزه ثبت نام در پذیرش سطح ۳ مرکز تخصصی مهدویت، گفت: عمده ترین آموزش های این مرکز در سطح سه و چهار رشته یا کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهدویت است که رشته های هر دو سطح به تصویب شورای عالی حوزه علمیه رسیده است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به نظر مراجع و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص طرح علمی مباحث مهدویت و توجه ویژه به این موضوع مهم تاکید کرد: اگر در مباحث مهدویت پشتوانه ها علمی به صورت سازمان یافته وجود نداشته باشد، اوهام و خرافات به مرور زمان جایگزین واقعیات خواهد شد که باید با کار علمی و پژوهشی دقیق جلوی آن را گرفت.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: تعمیق مباحث مهدویت از طریق تقویت پشتوانه علمی و مبارزه با اوهام و خرافات برخی سودجویان از اهداف مهم مرکز تخصصی مهدویت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha