پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازماندگان حمله کرایست چرچ، از اهداءکنندگان خون قدردانی کردند

حوزه/ یکی از بازماندگان حمله به مسجد لینوود که از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله قرار گرفته، ضمن بازدید از بخش اهدای خون در نیوزیلند، هر قطره خون اهدایی را نجات بخش دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tvnz، در حمله تروریستی به دو مسجد کرایست چرچ که منجر به کشته شدن ۵۱ نمازگزار و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، حداقل ۵۲۰ واحد خون، پلاسما و پلاکت برای نجات جان زخمی‌های حادثه مورد استفاده قرار گرفت تا مصدومانی که در وضعیت بحرانی به سر می بردند، زنده بمانند.

در همین راستا در روز جهانی اهداکنندگان خون، نجات یافتگان حمله تروریستی با جمعی از اهداکنندگان خود ملاقات داشتند تا نشان دهند که این عمل خیرانه چقدر تا چه اندازه ارزش دارد.

سالوا الشازلی که سال گذشته در مسجد لینوود مورد اصابت گلوله در ناحیه بازو قرار گرفته می‌گوید جانش را مدیون اهدای خون است.

الشازلی که با اهداء کنندگان ملاقاتی داشته می‌گوید: هر قطره خونی که در ۱۵ مارس اهداء شد جان من و همه مجروحان را نجات داد زیرا من خونریزی شدیدی داشتم و هر قطره خون به معنای زندگی است و من جان سالم به در بردم.

تیم جسوپ ۱۱۷ بار خون اهدا کرده است. خون او از جمله کمک های اهدا شده به قربانیان کرایست چرچ بود.

تیم می‌گوید: آنچه بر آن‌ها گذشت بسیار وحشتناک بود و از درک ما خارج. من فقط خوشحالم که توانسته‌ام تا حد کمی کمک کرده باشم.

 گفتنی است اداره خدمات خون نیوزیلند هر هفته ۴ هزار  نفر اهداء کننده دارد.

خدمات خون نیوزیلند تقریباً ۴۰۰۰ کمک مالی در هفته جمع می کند. پس از ملاقات با اهداء کنندگان، بازماندگان حمله کرایست چرچ از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید کرده و به آن‌ها نشان داده شد که چگونه خون‌های اهدایی نجات بخش ذخیره سازی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha