سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
منابع آگاه: به تیرانداز کرایست چرچ هرگز نباید مجوز اسلحه داده می‌شد

حوزه/ تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که تیرانداز مساجد کرایست چرچ که ۵۱ نمازگزار را قتل عام کرده، هرگز شرایط دریافت مجوز سلاح گرم نداشته است و نیروهای پلیس در اعطای پروانه اسلحه به این فرد به دلیل فشار کاری بالا قصور داشته اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  nzherald، برخی منابع می‌گویند که به تیرانداز مساجد کرایست چرچ هرگز نباید مجوز سلاح گرم داده می‌شود و از قصور پلیس در این رابطه خبر داده‌اند.

این منابع مدعی هستند که پلیس در روند تحقیقات برای دادن اسلحه به این شخص کم کاری کرده و اشتباه پلیس باعث شده که به وی مجوز سلاح گرم داده شود.

پلیس تأیید کرده است که این تروریست ۲۹ ساله استرالیایی در سپتامبر سال ۲۰۱۷ فقط چند هفته پس از عزیمت به نیوزیلند و اقامت در دندین، ​​درخواست مجوز سلاح گرم کرده است.

با این حال ، منابع به خبرنگاران گفته‌اند که با این درخواست هرگز نباید به او سلاح گرم داده می‌شد زیرا او نتوانسته ضامن‌های مناسب را فراهم کند. طبق روند پلیس یک فرد باید دو ضامن را معرفی کرده و پرسنل پلیس باید با این افراد مصاحبه کند. یکی از آن‌ها باید خویشاوند و دیگری یک فرد غیرخویشاوند باشد که فرد متقاضی را به خوبی بشناسد. با این حال با هیچ یک از اعضای خانواده  وی در این رابطه با پلیس صحبت نشده است. تنها ضامن‌ها یک پدر و پسر از کمبریج بوده‌اند که وی را از طریق اتاق گفتگوی اینترنتی می‌شناخته اند.

منابع پلیس اذعان داشته‌اند که درخواست مجوز اسلحه وی هرگز نباید تایید می‌شد و اینکه تیم‌های درخواست اسلحه پلیس در آن زمان تحت فشار کاری زیادی بوده‌اند و حجم بالای تقاضاها باعث شده کم کاری به خرج دهند.  

این درحالی است که تنها با گذشت چند روز از حملات تروریستی ۱۵ مارس که توسط مهاجم استرالیایی تبار به وقوع پیوست و منجر به قتل عام ۵۱ نمازگزار مسلمان در دو مسجد لینوود و النور در شهر کرایست چرچ نیوزیلند شد، پلیس بیانیه‌ای صادر کرده و مدعی شد پرس و جوهای اولیه نشان می‌دهد کارکنان در طی درخواست صدور پروانه سلاح گرم برای این فرد، روند صحیحی را دنبال کرده‌اند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha