جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/دیدار حجت الاسلام المسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه بر پیگیری نهادینه سازی منابع پایدار در حوزه های علمیه تأکید و خاطرنشان کرد: باید افق های روشنی بر اساس آمایش ها و برنامه های پنج ساله حوزوی را ناظر به تعاملات میان نهادی ترسیم و پیگیری نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار مدیر و معاونان حوزه علمیه استان هرمزگان  که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش اساتید، طلاب و پژوهشگران علوم دینی در ایام کرونا بر ارتقای سطح اساتید علوم دینی در استان ها تأکید نمود و خاطرنشان کرد: اساتید باید حداقل در طول سال  مقاله علمی و پژوهش های هدفمندی را ناظر به نیازهای منطقه و کشور ارائه نمایند.

مدیر حوزه های علمیه افزود:مسائل علمی آموزشی، روشی، اخلاقی و تربیتی اساتید، نقطه کلیدی و محوری است و اگر استاد خوب داشته باشیم، همه چیز بهبود خواهد یافت و علم و دانش استاد اثرات فراوانی در موفقیت طرح های آموزشی ایجاد خواهد نمود.

وی حمایت از گروه های علمی حوزوی را مهم ارزیابی نمود و ابراز داشت: گروه های علمی سرمایه ای برای آینده حوزه های علمیه هستند و حضور اساتید برجسته در این گروه ها می تواند سنگ بنایی برای تحولات و تحرکات پویا سازی حوزه های علمیه باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: سفیران هدایت شکلی از آموزش است که نتایج خوبی بر آن استوار شده است و کارکردهای خوبی داشته است، ایجاد و تقویت ارتباط  مدیران حوزه با طلاب و اساتید، می تواند ضمن آگاهی سازی طلاب با بدنه فعالیت های حوزه، ذهن فعال طلاب علوم دینی را فعال تر نماید.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر پیگیری نهادینه سازی منابع پایدار در حوزه های علمیه تأکید نمود و خاطرنشان کرد: باید افق های روشنی بر اساس آمایش ها و برنامه های پنج ساله حوزوی را ناظر به تعاملات میان نهادی ترسیم و پیگیری نمود.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان نیز در ابتدا این دیدار، گزارشی از فعالیت مدارس دینی استان هرمزگان و فرایند اجرای برنامه پنج ساله حوزه در استان ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha