یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهدا

حوزه/ در دومین نشست کمیته روحانیت کنگره ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی، برنامه های این کمیته تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی در دومین نشست کمیته روحانیت کنگره ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی، اظهار کرد: شهادت طلبی مردم با توجه به هجمه‌ فرهنگی دشمن، نقطه قوت جبهه‌ انقلاب است.

وی با بیان اینکه هرجا فرهنگ شهادت در آن نفوذ کرد به پیروزی رسید، همچنان که در لبنان، عراق و سایر محور مقاومت پیروزی ها را شاهد هستیم، افزود: تعدادی در جمهوری اسلامی سعی می کنند فضا را غیر مقاومت جلوه دهند، پس این موضوع نباید مانعی برای حرکت و تلاش ما شود بلکه می بایست با پرورش روحیه‌ ایثار و شهادت با آن مقابله کرد.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسئله‌ شهادت طلبی، خط بطلان بر همه ادعاهای پوچ می کشد، تصریح کرد: در این زمینه، ما باید کار حماسی، انقلابی و ماندگاری که در دلها موثر باشد را بپرورانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در پایان با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی کمیته روحانیت کنگره، ابرازکرد: حوزه علمیه خراسان به عنوان حوزه‌ انقلابی در تلاش برای بسیج امکانات استانی برای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب است و استان خراسان نیز به این سمت پیش می رود و فضا و نهادها برای آن آماده است و از این رو، از پیشنهادات و نظرات برای تحقق آن استقبال می کنیم.

 حجت الاسلام مهدی مقامی، معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان هم در سخنانی گفت: به عنوان دبیرخانه کنگره در بخش حوزه و روحانیت، پیگیر موضوعات همایش هستیم تا هم افزایی ها با سازمان ها و نهادها صورت بگیرد.

وی با اشاره به ابلاغ ۱۸ برنامه اجرایی برای این کنگره، افزود: بازه اجرایی برنامه ها از اول مهر تا زمان کنگره می باشد و هر سازمان با توجه به ظرفیت های موجود در خصوص آنها اعلام آمادگی کرده و در راستای اجرایی شدن آنها قدم بردارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان، به عناوین موضوعات اجرایی اشاره و ابراز کرد: فضا سازی تبلیغی و اطلاع رسانی محیطی و رسانه ای، تولید کلیپ و نماهنگ، تهیه و نصب یادمان شهدای روحانی در مدارس علمیه، مراکز علمی و فرهنگی و آموزشی، طراحی و چاپ تصویر شهدای شاخص روحانی در قالب فلکسی و بنر، برگزاری یادواره شهدای روحانی (منطقه‌ای) و سرکشی از خانواده های معزز شهدای روحانی، از موضوعات و عناوین برنامه های کمیته روحانیت این کنگره است.

حجت الاسلام مقامی اضافه کرد: برگزاری شب شعر و خاطره دفاع مقدس (سه نشست)، چاپ کتاب داستان ویژه کودکان و نوجوانان، تولید و چاپ سالنامه شهدای روحانی، تبیین نقش روحانیت خراسان در عرصه های جهاد و شهادت به‌ویژه دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی بین حوزه های مقاومت بسیج طلاب مدارس علمیه (جام شهدای روحانی)، راه اندازی کانال نفوس مطمئنه در بستر پیام رسان های داخلی، تولید سری نمایشگاهی با عناوین مرکب خون، نفوس مطمئنه و خط سرخ، تولید نرم افزار مدیریت داده تحت وب شهدای روحانی، تولید اپلیکیشین موبایلی معرفی شهدا روحانی استان، راه اندازی و تکمیل قفسه کتاب دفاع مقدس در مدارس استان، برگزاری دوره های آموزشی با موضوعات فقه المقاومه، روایتگری، تاریخ دفاع مقدس و سیره شهدا و همچنین تولید سرود با عنوان روحانیت انقلابی، از دیگر موضوعات و عناوین برنامه های کمیته روحانیت کنگره ۱۸ هزار شهید استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha