چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدی مقامی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان از ابلاغ طرح تهذیبی تربیتی مقطع عمومی سطح یک خبر داد.

حجت الاسلام مهدی مقامی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد درباره طراحی برنامه های تهذیبی تربیتی مدارس علمیه مقطع عمومی سطح یک، گفت: طرح تهذیبی تربیتی معاونت فرهنگی این حوزه بر اساس سند چشم انداز حوزه علمیه در افق ۱۴۱۴ و نظام های جامع، اسناد راهبردی حوزه علمیه خراسان و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آماده شده است.

وی افزود: در این طرح برنامه های تهذیبی وتربیتی مقطع عمومی (سطح ۱) با رویکرد دانشی، بینشی، کنشی و مهارتی پیش بینی شده، تلاش کردیم با هم افزایی و تمرکز، رشد و بالندگی علمی و مهارتی هر چه بیشتر حوزویان را فراهم و آسیب­ ها، موازی­ کاری ها را به حداقل کاهش دهیم.

حجت الاسلام مقامی ادامه داد: معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان طرح جامع فرهنگی تربیتی را از سال ۱۳۹۸ در مدارس علمیه خراسان آغاز و در سال جاری با همکاری و همفکری کارشناسان و مسئولین فرهنگی حوزه و با پشتوانه اساتید و مدیران، برنامه های تهذیبی و تربیتی مدارس را به صورت منسجم و یکپارچه طراحی کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: در این برنامه سعی بر آن شده که ضمن رعایت هم­ پوشانی حداقلی و عدم تداخل عناوین و سرفصل­ ها با موضوعات درسی، برنامه های ارائه شده در قالب­های متنوع فرهنگی، به صورت کاربردی لحاظ گردد.

وی ادامه داد: بر این اساس و به منظور ساماندهی فعالیت­های تربیتی مدارس و جهت­ دهی به آن، متناسب با مأموریت­ها و رسالت‌های حوزه و نیازهای علمی و مهارتی طلاب برای ایفای نقش مؤثر و فعال و نیز هم­ افزایی و بهره­ وری هر چه بیشتر، برنامه تهذیبی و تربیتی مدارس علمیه خراسان طراحی و ابلاغ گردیده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه برنامه های تهذیبی و تربیتی مقطع عمومی حوزه، در سه ساحت تربیت معنوی، تربیت اخلاقی و تربیت سیاسی ، پیش بینی و تنظیم شده است، گفت: هر ساحت شامل دو بخش برنامه های کلی و برنامه های جزئی است. برنامه های جزئی نیز در دو سطح مسائل تربیتی و موضوعات میدانی و عملی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مجموع این برنامه به صورت سالانه در ۴۹ هفته طراحی شده که مهمترین مسائل روز و مورد نیازطلاب مقطع عمومی در قالب برنامه های هفتگی ارائه گردیده است و هر هفته مسئولین فرهنگی مدارس علمیه موظفند طبق موضوعات ارائه شده برنامه های خود را تنظیم و گزارش فعالیت ها را ارائه دهند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha