سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی از مسئولیت پذیری اساتید که با شیوه‌های نوین آموزشی، ظرفیت و انعطاف حوزه را از قوه به فعل بدل کرده و نشان دادند که مسیر جریان علم و معرفت در این حوزه، توقف ناپذیر است، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در پیامی خطاب به اساتید با اشاره به اینکه معلّم بارزترین جلوه‌ی هدایت الهی است که می‌تواند ضمیر پاک انسان را از ضلالت آشکار به افق اندیشه و خردورزی برساند، آورده است: به راستی چه مقامی بالاتر از مقام معلّمی است که نبی‌گونه، مسیر نیل به رضوان پرودگار را روشنایی بخشد و تشنگان حکمت و حقیقت را با جرعه های زلال علم و معرفت سیراب کند؟

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بنای حوزه علمیه به عنوان میقات تزکیه، تعلیم و تربیت، اساساً به دو رکن معلّم و متعلّم استوار می باشد، ابراز کرده است: تاریخ گویای این است که چه بسا استادی در جهت کسب رضای الهی و انجام رسالت خود، کنج اطاق منزل، در محراب مسجد و یا گوشه‌ای از حرم یکی از اولیای الهی، به پرورش علمی و معنوی طلاب پرداخته و توانسته مفهوم حوزه علمیه را به کمال و تمام محقّق کند.

وی آورده است: حوزه علمیه خراسان نیز در تاریخ کهن خود، همواره از وجود معلّمین با اخلاق، عالم و دغدغه‌مند بهره داشته و اکنون نیز به لطف الهی، از فیض وجود صدها استاد وارسته و توانمند در رشته های گوناگون علمی بهره‌مند است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خطاب به اساتید حوزه علمیه خراسان، بیان کرده است: در این ایام که جامعه جهانی متأثر از شیوع ویروس منحوس است و قریب به اتفاق فعالیت‌های اجتماعی به چالش کشیده شده است، این شما اساتید متعهّد و مسئولیت‌پذیر حوزه علمیه خراسان بودید که در اتفاقی میمون و مبارک، این بحران عمومی را به فرصت عظیم روزآمدی تبدیل و با شیوه‌های نوین آموزشی، ظرفیت و انعطاف حوزه را از قوه به فعل بدل کردید.

وی ادامه داده: نشان دادید که مسیر جریان علم و معرفت در این حوزه، توقف ناپذیر است و هیچ سنگ و صخره ای را یارای مقابله با آن نخواهد بود. این مسأله که به همت شما عزیزان و با تلاش کادر آموزشی و فناوری مرکز مدیریت رقم خورد، توان علمی و اجرایی حوزه در شرایط سخت و بحرانی را بیش از پیش نمایان کرد. حقیقتاً که شما حضرات، شایسته بهترین سپاس‌ها و تقدیرها هستید و اجر عمل شما را جز پروردگار متعال کسی به مستوفی نخواهد پرداخت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه این حوزه مبارکه، بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که تکریم استاد را اصلی‌ترین لازمه‌ی تحول در حوزه می‌دانند، خاطر نشان کرده است: بر پایه چشم انداز و اهداف دراز مدت خود، مأموریت‌های ویژه‌ای را آغاز نموده و با اولویت‌سنجی و برنامه‌ریزی هدفمند، ارتقاء جایگاه اساتید را در دستور کار خود قرار داده است. تلاش در ترفیع منزلت و بهبود وضعیت معیشت، کیفیت‌افزایی علمی و اخلاقی مستمر، توجه ویژه به نقش محوری اساتید در امر آموزش و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در این خصوص، از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان آورده است: یقیناً این مهم، صرفاً با همکاری و همفکری اساتید معزّز شدنی خواهد بود که بحمدالله این مسئله در قالب طرح پایش آسیب ها و راهکارها در نظام آموزشی حوزه و دیگر بسترهای ارتباطی اساتید و مرکزمدیریت حوزه در حال جریان است. متقابلا از اساتید انتظار دارم جهت گیری های تعلیمی، تربیتی، آموزشی و پرورشی به سمت پاسخگویی در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و مسائل مربوط به نظام اسلامی و جامعه بین الملل سمت و سو یابد.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید، استاد مرتضی مطهری(ره)، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد را به اساتید حوزه علمیه خراسان تبریک گفته و در این روزهای پر خیر و برکت ماه مبارک رمضان از درگاه خداوند متعال تندرستی، عافیت و توفیق روزافزون در عرصه علم و معنویت را برای آنان مسئلت کرده است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha