پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
انجمن اسلامی دانشگاه تاکوما نشست همبستگی با سیاه پوستان برگزار کرد

حوزه/ در نشستی  با عنوان «یادآوری و ادای احترام به زندگی برادران و خواهران سیاه پوست» دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه واشنگتن تاکوما، با جنبش سیاه‌پوستان اعلام همبستگی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenewstribune، دانشجویان عضو انجمن اسلامی دانشگاه واشنگتن تاکوما در آمریکا به منظور نشان دادن همبستگی‌شان با شهروندان سیاهپوست و جنبش سیاهپوستان، نشستی در محوطه دانشگاه برگزار کردند که بیش از ۲۰۰ تن از دانشجویان در آن حضور داشتند.

حنان حسن در این مراسم گفت: من نمی دانم چه بگویم فقط می گویم ای کاش مجبور به انجام این کار نبودیم. اما هر بار که یک نفر زندگی خود را به رفتارهای بی معنای نفرت آمیز و بر سر استکبار و جهل از دست می‌دهد ما اینجا گردهم جمع می‌شویم.

حسن یکی از سخنرانان شب نشینی دانشگاه واشنگتن-تاکوما با عنوان «یادآوری و ادای احترام به زندگی برادران و خواهران سیاه پوست» است.

در نزدیکی محل سخنرانی پرتره‌های نقاشی شده از جورج فلوید، برونا تیلور و دیگر سیاه پوستانی گذاشته شده است که اخیرا جان خود را به پلیس جنایتکار از دست داده‌اند.

بنجیسو سیچک یکی از برگزارکنندگان این مراسم و رئیس آینده انجمن اسلامی می‌گوید: ما می‌خواستیم بهترین متحد برای خواهران و برادران سیاه پوست باشیم و این پیامی است که ما می‌دهیم.   

وی افزود: زندگی آن‌ها بسیار باارزش است و آن‌ها سزاوار احساس امنیت در تاکوما و سرتاسر ایالات متحده هستند.

سیچک مسلمان ترک تبار که از ۳ سالگی در ایالات متحده زندگی می‌کرده گفت: فرهنگ آمریکایی من تنها چیزی است که می‌شناسم و از همان ابتدا با پرونده‌سازی‌های نژادی پلی آمریکا آشنا بودم.

سیچک گفت: به عنوان یک زن باحجاب آمریکایی مسلمان در ایالات متحده، مواردی وجود داشته است که من از پلیس بترسم، گویی وظیفه آن‌ها محافظت از من نیست بلکه تبعیض قائل شدن است.

وی خاطرنشان کرد: من قطعا نمی توانم مدعی باشم که خواهران و برادران مسلمان را درک می‌کنم اما در کنار آن‌ها ایستاده‌ام و می‌خواهم آن‌ها بدانند که دوستشان داریم و با آن‌ها هستیم. درد آنها درد ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha