جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان آمریکا قتل یک سیاه پوست دیگر به دست پلیس را محکوم کردند

حوزه/ قتل ریشارد بروکس، یک سیاه پوست دیگر در آتلانتا با شلیک سه گلوله از پشت سر به دست پلیس سفیدپوست، اعتراضات گسترده‌ای به همراه داشته و محکومیت جامعه اسلامی را نیز به همراه داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam، کشته شدن ریشارد بروکس، یک سیاه پوست آمریکایی دیگر به دست افسر پلیس سفیدپوست در آتلانتا، خشم اعتراض‌کنندگان به تبعیض نژادپرستی را در این کشور برانگیخته و جامعه اسلامی نیز این جنایت را محکوم کرده است.

قتل بروکس نه تنها اعتراضاتی را در این آخر هفته برانگیخت بلکه باعث محکومیت‌های گسترده از سوی جامعه مسلمانان آمریکا شد.

عبدالله جابر ، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در ایالت جورجیای آمریکا در بیانیه‌ای در فیس بوک گفت: یک تماس تلفنی در مورد مردی که در اتومبیل خود خوابیده است هرگز نباید منجر به تیراندازی پلیس و کشته شدن وی شود.

وی گفت: یک تیزر اسلحه‌ای کشنده نیست و شلیک چند گلوله از پشت به مردی که در حال فرار است مظهر وحشی‌گری پلیس می‌باشد. فیلم‌ها به وضوح این را نشان می‌دهند و پلیس باید پاسخگو باشد.

در تاریخ ۱۲ ژوئن ، مأموران پلیس آتلانتا تلاش کردند که ساکن محلی ریشارد بروکس را به ظن رانندگی تحت تأثیر مشروبات الکلی، هنگامی که در اتومبیل خوب در مسیر خدمات سواره فروشگاه وندی خوابیده بود دستگیر کنند.

در ادامه درگیری پلیس با این فرد منجر به عصبانیت مامورین و شلیک سه گلوله از پشت سر به وی که قصد فرار داشته شد.

مرتضی خواجه مدیر حقوقی و مشاوره شورای کایر در جورجیا گفت: تحقیقات  زیادی در مورد شلیک پلیس به ویژه آن‌ها که درگیر زنان و مردان سیاه پوست هستند، ماه‌ها و سال‌ها بدون حل و فصل، درسیاه چاله زمان ناپدید می‌شوند و هیچ رسیدگی به آن‌ها انجام نمی‌گیرد. دادستانی محلی باید افسری که بروکس را کشته دستگیر کند.

مدیر اجرایی شورای کار از تغییرات در پرسنل پلیس آتلانتا استقبال کرد اما آن را کافی ندانسته و گفت: اکنون ما باید شاهد تحولات فوری و اساسی در سیاست‌ها و پلیس برای پایان دادن به ظلم و ستن سیستمی و نژادپرستی ضدسیاه پوستی ریشه‌دار در اداره پلیس آتلانتا و سایر نهادهای اجرای قانون باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha