چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حمله پلیس آمریکایی به یک سیاه پوست

حوزه/ یک افسر پلیس آمریکایی که در سال ۲۰۱۵ مرد سیاه پوست غیرمسلحی را به قتل رسانده بود، پس انتشار فیلم ویدئوی این جنایت، سرانجام به گناه خود اقرار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، افسر پلیس آمریکایی که در سال 2015 یک مرد سیاه پوست غیرمسلح را به قتل رسانده بود، پس از اینکه فیلم ویدئوی این جنایت انتشار پیدا کرد، سرانجام به گناه خود اقرار کرد.

مایکل اسلاگر افسر پلیس سفید پوستی که والتر اسکات را به جرم عبور از چراغ قرمز با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، به گناه خود اعتراف کرد،

این پلیس سفید پوست در 4 آوریل 2015 اتومبیل این فرد سیاه‌پوست را در چارلستون شمالی، به جرم عبور از چراغ قرمز متوقف ساخته بود و زمانی که او از اتومبیل خارج شده و سعی داشت فرار کند، با شلیک 5 گلوله بی‌رحمانه او را به قتل رساند. اسلاگر مدعی شده بود که این مرد سیاه پوست قصد داشته با تیزر به او حمله کند، غافل از اینکه یکی از رهگذران با دوربین موبایلش از تمام ماجرا فیلم‌برداری کرده بود.

تصاویر منتشر شده از دوربین ویدئویی به وضوح نشان داد که مرد سیاه‌پوست هیچ خطری برای پلیس نداشته و این یک جنایت آشکار بوده است. ویدئو همچنین نشان می‌دهد که اسلاگر تیزر خود را کنار مرد سیاه پوست می‌اندازد و قصد داشته به این طریق شلیک به او را موجه جلوه دهد.

پلیس سفیدپوست که از زمان حادثه تاکنون آزاد بوده، بالاخره پس از اعترافاتش با دستبند به زندان فرستاده شد. وی ممکن است به خاطر این جنایت به 20 سال زندان محکوم شود.

گفته می‌شود انتشار این ویدئو کمک زیادی به جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» در آمریکا کرد.

طبق آمار به دست آمده از پایگاه داده خشونت پلیس، افسران اداره پلیس در ایالات متحده آمریکا دستکم 308 نفر سیاه پوست را در سال 2016 به قتل رسانده است و احتمال کشته شدن سیاه پوستان توسط نیروهای پلیس در آمریکا 3 برابر سفیدپوستان است.

جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است

جان سیاه‌پوستان مهم است یک جنبش بین‌المللی است که از جامعه سیاه‌پوستان آمریکا آغاز شد و برای مقابله با خشونت و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان فعالیت می‌کند. این جنبش به صورت منظم به سازماندهی اعتراضات مردمی به کشته شدن سیاه‌پوستان به دست نیروهای پلیس و نژادپرستی سازمان یافته در سیستم قضایی و پلیس می‌پردازد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی و در پی تبرئه یک نیروی پلیس از قتل یک نوجوان سیاه‌پوست به نام تریوان مارتین، این نهضت در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ با برگزاری تظاهرات گسترده خیابانی پس از کشته شدن دو سیاه‌پوست دیگر آمریکایی در سطح آمریکا معروف شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha