جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی گرجیان

حوزه/ عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) بابیان این‌که اگر تغییر سیاست‌ها و ساختارها صورت نگیرد نمی‌توان امیدی به اصلاح داشت، گفت: انحطاط و گمراهی در فرهنگ، جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی گرجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به پیام رهبر انقلاب به مجلس یازدهم و تأکید ایشان بر روی مسئله فرهنگ، اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای تحقق خواسته‌های رهبری درزمینهٔ فرهنگ باید در گام نخست خودشان اهمیت فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی را با قید اسلامی و ایرانی بشناسند و بتوانند آن را تبیین کنند.

وی بابیان این‌که از حیث فرهنگی در کشور دچار مشکل هستیم، ادامه داد: رهبر انقلاب از سال‌ها پیش موضوع شبیخون فرهنگی را مطرح کرده‌اند به‌طوری‌که در خانه‌ها و حتی مراکز علمی و دینی شاهد تهاجم فرهنگی هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجیان افزود: برای بهبود وضعیت فعلی در کشور به‌خصوص در وضع قوانین نمایندگان باید در ابتدا درک درستی از فرهنگ داشته باشند و بعدازآن به دنبال علاج کار باشند.

وی بابیان این‌که اگر فرهنگ کشور دچار انحطاط شود، جمهوری اسلامی را نیز از بین خواهد رفت، تأکید کرد: اگر تغییر سیاست‌ها و ساختارها صورت نگیرد نمی‌توان امیدی به اصلاح داشت و باید به‌صورت جدی در این زمینه عمل کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) به اتفاقات اخیر در تشکیل کمیسیون‌های فرهنگی مجلس اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد این بودیم که برای کمیسیون فرهنگی داوطلب جدی نداشتیم؛ این نشان می‌دهد که نمایندگان در این زمینه دغدغه‌ای جدی ندارند.

وی به وظیفه حوزه‌های علمیه در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: حوزه‌های علمیه که به تعبیر رهبر انقلاب به‌عنوان مادر نظام هستند باید در این زمینه ورود جدی کنند و با به روزآمدی نقص‌ها را جبران کنند و برای مراکز مختلف علمی و دانشگاهی نیز برنامه‌های مناسبی درزمینهٔ فرهنگ دینی ارائه بدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha