جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبد الحسین بندانی

حوزه/ خطیب حوزوی با بیان این که امام صادق، امام رضا و امام جواد علیهم‌السلام به زائر حضرت کریمه وعده بهشت را داده‌اند، گفت: بین تمام امام‌زادگان جلیل‌القدر یک امام‌زاده است که چنین وعده ای در رابطه با ایشان داده شده و آن هم بانویی که ازدواج هم نکردند و این نشان از جایگاه ویژه حضرت معصومه سلام‌الله علیهاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری طی سخنانی در حرم بانوی کرامت با اشاره به روایتی از امام رضا علیه‌السلام در مورد عظمت حضرت معصومه سلام‌الله علیها اظهار کرد: مرحوم صدوق در عیون اخبار الرضا گفته است که جمعی از اشعریون خدمت امام رضا علیه‌السلام رفتند و حضرت فرمودند از ما اهل بیت(ع) نزد شما قمی‌ها قبری است و کسی که او را با شناخت حقش زیارت کند بهشت بر او واجب است.

وی با بیان این که حضرت معصومه سلام‌الله علیها در انساب به محدثه آل محمد لقب داده شده است، گفت: از اسامی ایشان بره، حمیده، طاهره، مرضیه و نقیه است و علامه مجلسی در بحار الانوار در ذکر امام زادگان جلیل القدر، قبل از حضرت عبدالعظیم حسنی بیان زندگی و زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها را بیان می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: سن حضرت معصومه سلام‌الله علیها از ۱۷ تا ۲۷ سال نقل شده است که طبق نقل مشهور حدود ۲۷ سال است و در سال ۲۰۰ هجری قمری که امام رضا علیه‌السلام وارد مرو شده‌اند یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱ از دنیا رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری با بیان این که امام صادق، امام رضا و امام جواد علیهم‌السلام به زائر حضرت کریمه وعده بهشت را داده‌اند، گفت: بین تمام امام‌زادگان جلیل‌القدر یک امام‌زاده است که چنین وعده ای در رابطه با ایشان داده شده و آن هم بانویی که ازدواج هم نکردند و این نشان از جایگاه ویژه حضرت معصومه سلام‌الله علیهاست.

وی با بیان این که علمای شافعی و حنفی با پای پیاده به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها می‌آمدند، گفت: حدود هشت حدیث از حضرت معصومه سلام‌الله علیها در احادیث فواطم نقل شده است که پیرامون دو موضوع غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع) و شفاعت دوستان امیرالمؤمنین(ع) و مقاماتشان در بهشت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha