دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر

حوزه/ در زیارت حضرت معصومه(س) آمده است «فان لک عندالله شأن من شأن» یعنی ایشان نزد پروردگار شأن بزرگی دارد و علاوه بر آن در زیارت حضرت وارد شده است که «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» که به معنای آن است این شفاعت در بهشت یک مسئله دیگری است.

حجت الاسلام مهدی گرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به آغاز دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر به تبیین ارزش، منزلت و جایگاه کریمه اهل بیت(س) پرداخت و اظهار کرد: حضرت معصومه(س) در میان فرزندان امام کاظم(ع) از جایگاه خاصی برخوردار است و هر چند عمر طولانی نکردند، اما در همین دوره کوتاه، شخصیتی معنوی، محدث، عالمه، پاکدامن، پاکیزه و موفق در تبلیغ دین بودند.

وی افزود: جایگاه حضرت معصومه(س) آن قدر بزرگ است که زیارت از ناحیه معصومین دارند و در بیان اهل بیت(ع) آمده که شعبه ای از حرم اهل بیت(ع) در قم است و پیش بینی نمودند به واسطه این که فرزندی از فرزندان اهل بیت(ع) در قم دفن می شود، این شهر مرکز نشر معارف دینی در کشور ما و در جهان تشیع می گردد.

حجت الاسلام گرجی، حضرت معصومه(س) را دارای کرامات بزرگی عنوان کرد و گفت: حرکت حضرت و دعوت امام رضا(ع) از ایشان برای آمدن به ایران، برای کمک به تبلیغ دین و ارتباط با بانوان ایران زمین و کمک به امر ولایت و امامت بود.

وی اضافه کرد: در زیارت حضرت معصومه(س) آمده است «فان لک عندالله شأن من شأن» یعنی ایشان نزد پروردگار شأن بزرگی دارد و علاوه بر آن در زیارت حضرت وارد شده است که «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» که به معنای آن است این شفاعت در بهشت یک مسئله دیگری است.

کارشناس دینی تاکید کرد: شفاعت غالبا برای رفتن به بهشت است و معلوم می شود رسیدن به بهشت با شفاعت کریمه اهل بیت(س) رقم خواهد خورد.

وی همچنین به نگاه اسلام به جایگاه دختران و بانوان نیز اشاره کرد و افزود: تربیت دختران از یک جایگاه خاص برخوردار است، همچنان که بین دختران و پسران تفاوت هایی وجود دارد، اما این به معنای برتری پسران بر دختران نیست.

حجت الاسلام گرجی با تأکید بر ویژگی های خاص دختران، تصریح کرد: دختران عاطفی تر هستند و لذا والدین باید توجه بیشتری به آنها داشته باشند و باید در دوره‌ها و مقاطع مختلف از عواطف پاک و سرشار، محبت، اعتماد و آموزش ها و مهارت های مختلف استفاده کنند.

وی براساس حدیثی از رسول خدا(ص) دختران مهربان، پاکیزه، خوشبو و آماده به خدمت به والدین را فرزندانی خوب عنوان کرد و ادامه داد: البته خطر بزرگی که این روزها دختران جامعه ما را تهدید می کند، نبود عاطفه و محبت خانواده به دختران است که باعث بروز ناهنجاری های رفتاری، فرار از خانه و ارتباطات ناصحیح می شود، از این رو نباید دختران احساس کنند که از پسران پایین تر هستند، چرا که اگر این احساس به وجود بیاید موجب نارضایتی و ایجاد مشکلات فراوان خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha