شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسماعیلی نیا

حوزه/ یکی از کارشناسان مسائل دینی گفت: پوشش نامتعارف، قرار گرفتن در معرض نامحرم، مدل شدن در فضای مجازی برای جمع آوری طرفدار و... امری غیر شرعی و نشان از ضعف پایه های اعتقادی برخی از خانواده هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی نیا شامگاه یکشنبه در حرم مطهر بانوی کرامت طی سخنانی که از صحن های مختلف پخش شد، گفت: برتری دختر و زن مسلمان در مکتب دین اسلام منوط به داشتن چندین مولفه مهم است که باید بانوان مسلمان توجه بیشتری به آن ها داشته باشند.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها با داشتن این مولفه ها توانستند عنوان معصومه و کریمه اهل بیت(س) را کسب نمایند و در عبادت، شجاعت، دیانت و کمالات سرآمد شوند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: اولین مولفه و شاخص برای یک زن مسلمان و دختر مسلمان داشتن روحیه دیانت و عبودیت در درگاه الهی است تا بتواند از این طریق به کمالات معنوی برسد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی نیا تاکید کرد: حیا و عفت دومین مولفه یک دختر مسلمان است چرا که طبق روایات کسی که حیا نداشته باشد در حقیقت عاری از دین است و نمی تواند معنای عبودیت را درک نماید.

وی یادآور شد: بهترین دختران از منظر رسول خدا دخترانی هستند که پوشش بهتر و حیای لازمه را داشته باشند و والدینی که فرزند دختر دارند باید دختران خود را طبق فرهنگ قرآن تربیت نمایند چرا که طبق روایات تربیت دختران با حیا، سپری محکم برای والدین در مقابل آتش جهنم است.

وی اظهار کرد: پوشش نامتعارف، قرار گرفتن در معرض نامحرم، مدل شدن در فضای مجازی برای جمع آوری طرفدار و… امری غیر شرعی و نشان از ضعف پایه های اعتقادی در برخی خانواده هاست.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی نیا افزود: اقدامات غیر اصولی و خارج از عرف و شرع، نه فقط به ارزش دختران نمی‌افزاید بلکه باعث کاهش ارزش آن ها می شود و هزاران تاسف و حسرت در پی خواهد داشت چرا که این اقدامات دسیسه شیطان صفتان است.

وی تاکید کرد: دختران جوان باید به حضرت معصومه سلام الله اقتدا نمایند و عمر خود را صرف مولفه سوم برتری زن مسلمان یعنی کسب علم و دانش و معرفت و کمالات نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: علم آموزی در اسلام یک ارزش به حساب می آید و از بالاترین ارزش هاست و عظمت واقعی انسان در کسب علم و دانش است.

وی افزود: زیبایی ظاهری موقت است اما زیبایی باطنی ماندگار بوده و نشانه کمالات انسان است.

استاد حوزه علمیه افزود: در جامعه کنونی به پیشرفت علم نیاز داریم و مقابل تهدیدات تمدنی و فرهنگی دشمن باید ایستادگی کرده و پیشرفت های علمی در عرصه بین الملل داشته باشیم.

وی یادآور شد: هر چه در ایران پیشرفت های علمی زیاد شود اقتدار کشور نیز مضاعف خواهد شد که امروزه شاهد این هستیم که ایران در عرصه های جهانی از اقتدار کامل برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha