جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: جاهلیت مدرن در غرب بدتر از جاهلیت قدیم نسبت به دختران و زنان عمل می کند در دنیای غرب دختران و زنان را مایه هوسرانی مردان هوس باز، واسطه فروش اجناس و کالاهای لوکس، وسیله تبلیغات و بازاریابی می کنند و متاسفانه بلایی که حتی در میان حیوانات بر سر حیوان ماده نمی آورند بر سر زنان می آورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شب گذشته طی سخنانی که از صحن های مختلف حرم بانوی کرامت پخش شد، گفت: سه نگاه مختلف جاهلیت قدیم، جاهلیت مدرن و نگاه نورانی مکتب اسلام به جنس دختر و زن وجود دارد که باید به درستی به محتوای این سه نگاه دقت داشته باشیم.

وی افزود: جاهلیت قدیم دختر را مایه ننگ می دانستند و مادرانی که دختر به دنیا می آوردند توسط مرد خانه تحقیر می شدند و این ننگ را با زنده به گور کردن دختران نشان می دادند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: جاهلیت مدرن در غرب بدتر از جاهلیت قدیم عمل می کند و به اسم دفاع از دختران و زنان کاری بدتر از زنده به گور کردن می کند.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری تاکید کرد: در دنیای غرب دختران و زنان را مایه هوسرانی مردان هوس باز، واسطه فروش اجناس و کالاهای لوکس، وسیله تبلیغات و واسطه بازاریابی اقتصادی، وسیله عیاشی و فساد جنسی و اجتماعی می کنند و متاسفانه بلایی که حتی در میان حیوانات بر سر حیوان ماده نمی آورند بر سر زنان می آورند.

وی افزود: نگاه برتر به زنان و دختران نگاه مکتب اسلام است که وظایف بسیار سنگینی را بر دوش والدین نهاده و نگاه مکتب اسلام نگاه تکریم آمیز به زن و دختر است.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: زمانیکه خداوند حضرت زهرا سلام الله علیها را به رسول خدا عطا نمود دستور خواندن نماز و قربانی کردن به شکرانه عطای دختر را صادر نمود.

وی افزود: عده ای از انسان ها دختران را آدم نمی دانند در حالیکه مکتب اسلام دختر را با ارزش می داند و نباید در جامعه اسلامی دختری مورد توهین و تحقیر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: طبق روایات پدر حق ندارد پسر را بر دختر ترجیح دهد و باید به تمام معنا دختر خود را تکریم نماید.

وی یادآور شد: مسئله ارث و نصف بودن ارث دختر نسبت به پسر یک مسئله فقهی و از باب فضیلت پسران نیست بلکه از باب مسئولیت اقتصادی پسران است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: طبق روایات دختر مایه برکت خانواده است و خداوند به خانه ای که دختر داشته باشد کمک خواهد کرد و محل زیارت ملائکه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: دختران در دین اسلام مایه رحمت الهی هستند و نباید برخوردهای قهر آمیز و تحقیرانه با دختران به اسم تادیب صورت گیرد.

وی خطاب به خانواده ها تذکر داد: والدین نباید به اسم آزادی فرزندان خود را در فضای مجازی آزاد گذارند و خوراک مسموم و فاسد فرهنگی و غیر دینی به فرزندان خود تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha