جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب انسان مثل اعلای خدا

حوزه/ کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» به قلم مجتبی افشارپور و از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «انسان، مَثَل اعلای خدا در فلسفه آکوئیناس و حکمت صدرایی» پژوهشی تطبیقی در باب مَثَل اعلای خداوند تعالی می باشد.

بر اساس این گزارش، این اثر به دنبال معرفی انسان به عنوان مَثَل اعلای خدا در اندیشه فلسفی قدیس آکویناس و حکیم ملاصدرا و بررسی تطبیقی نظریه این دو فیلسوف نامدار است.

مَثَل اعلا بودن انسان در ابعاد گسترده قابل پیگیری است و نفس انسانی در هر کدام از ساحتهای ذات و صفات و افعال مَثَل اعلای خدا است؛ از سوی دیگر برای حل برخی مشکلات معرفتی در حوزه اسماء و صفات الهی باید از مَثَل اعلی بودن انسان برای خداوند استفاده نمود؛ به علاوه تبیین این نظریه و بررسی تطبیقی آن متفرع بر برخی مسائل در حوزه های وجودشناختی، خداشناختی و نفس شناختی در اندیشه دو فیلسوف است؛ همچنین در متون مقدس اسلام و مسیحیت نصوص و اشاراتی در این زمینه موجود است.

نویسنده در این کتاب تلاش دارد که پژوهش تطبیقی خود را با در نظر گرفتن همه جنبه های ذکر شده به سرانجام برساند و وجهی نوین از جنبه بین الادیانی و تقریبی این نظریه را نیز ارائه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha