جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوطالبی

حوزه/ رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: به دنبال این هستیم طرح ولایت به صورت بین المللی برای دانشجویان جهان اسلام نیز برگزار شود و مذاکرات اولیه نیز شده است اما فعلا به خاطر شیوع بیماری کرونا روند این کار کند شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام ابوطالبی عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین(مآب) ظهر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه قم به تشریح اهداف برگزاری طرح ولایت طلاب و دانشجویان در تابستان امسال پرداخت.

وی گفت: بیش از ۲۰ سال قبل هنگامی که فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت مقام معظم رهبری برای تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان بسیجی عرض نیاز کرد، ایشان برآوردن چنین نیازی را تحت اشراف آیت الله مصباح یزدی که به فرموده خودشان به خوبی خلاء شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کرده اند، دیدند.

رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین بیان کرد: آیت الله مصباح یزدی نیز که به پشتوانه سال ها سابقه کار بنیادین در حوزه مباحث اعتقادی از شایستگی لازم برخوردار بودند. برنامه ای منسجم طراحی کردند تا بدین طریق دانشجویان مستعد با اندیشه های ناب دینی و انقلاب اسلامی آشنا شوند.

حجت الاسلام  ابوطالبی گفت: برنامه طرح ولایت حاصل همکاری مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و سازمان بسیج دانشجویی بود،  طرح ولایت نام گرفت؛ بخش نرم افزاری شامل تهیه محتوا و متون آموزشی و استاد به عهده مؤسسه و بخش سخت افزاری شامل تهیه امکانات و گردآوری دانشجویان بر عهده سازمان قرار داده شده است.

وی گفت: اصل این طرح در ۶ کتاب و در حدود ۴۰ روز برگزار می شود؛ این کتاب ها دارای خصوصیات و مجموعه ای به هم پیوسته از نظامات و موضوعاتی مانند معرفت شناسی، خدا شناسی با نگاه به مباحث کلامی و فسلفی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست می باشد.

رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین افزود: این کتابها در قالب پک نظام فکری برای دانش پژوه تعریف شده و در قالب این بسته نظام فکری دانشجو شکل می گیرد.

وی بیان کرد: خصوصیت دیگر این بسته در کنار نظری، تئوری و عینی بودن مباحث، عقلی بودن است، هر فردی نیازمند به این است یک بار در طرح ولایت شرکت کند و اقدام به نسبت سنجی فکری و عقلی خود کند. 

حجت الاسلام ابوطالبی گفت: رهبر انقلاب بر اهمیت ویژه این بحث تأکید کردند و فرمودند این بحث باید فراگیر شود و برای همه اجرا شود. در ادامه به دلیل تأکیدات معظم له، به دنبال این هستیم این بحث به صورت بین المللی برای دانشجویان جهان اسلام نیز برگزار شود و مذاکرات اولیه نیز شده است اما فعلا به خاطر شیوع بیماری کرونا روند این کار کند شده است.

وی تاکید کرد: طرح ولایت همچنین زیرساخت های فکری نسل جوان و فرهیختگان را بر اساس اندیشه ناب اسلام محمدی به صورت متقن و مستدل قوی می کند تا در برابر شبهات بتوانند مقاوم باشند.

رئیس مرکز آموزش اندیشه های بنیادین در بخش دیگی از سخنان خود با اشاره به تقاضای زیاد برای شرکت در این دوره ها گفت: ۱۶ هزار نفر متقاضی از بین دانشجویان داشته ایم، حدود۱۵۰۰ طلبه نیز برای شرکت در این دوره ها اعلام آمادگی کرده اند و حدود ۸۰۰نفر هم از فعالان فرهنگی در سراسر کشور متقاضی شرکت در این دوره  بودند و همچنین حدود ۱۵۰۰ نفر از کارکنان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز خواهان شرکت در این دوره ها بودند که در مجموع حدود ۲۰هزار نفر متقاضی می باشند اما به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و شرایط کنونی کشور قادر به پذیرش همه این متقاضیان برای دوره طرح ولایت نیستیم.

حجت الاسلام ابوطالبی ترجمه کتاب های تالیف شده در طرح ولایت را یکی از کارهای خوب مرکز آموزش اندیشه های بنیادین دانست و افزود: ترجمه کتاب ها به زبان های مختلف از فعالیت های خوب این مرکز بوده است به گونه ای که تقریبا اکثر کتاب ها به زبان عربی ترجمه شده است و ترجمه کتاب های به زبان انگلیسی و اسپانیولی نیز آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha