دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
گام دوم تبلیغ

حوزه/ در اولین برنامه هفته تبلیغ مراسمی به نام «گام دوم تبلیغ» در همدان با حضور فعالان فرهنگی تبلیغی حوزه‌های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در همدان، تبلیغ دین و رساندن پیام به مردم تنها کار گروه خاصی به نام طلاب و روحانیون نیست، بلکه هر فردی در هر لباس، شغل، کسوت و جایگاهی نسبت به اقامه ارزش‌های دین و رساندن تعالیم حیات بخش انبیا و اولیای الهی تکلیف و وظیفه دارد.

در اولین برنامه هفته تبلیغ در سراسر کشور همایشی به نام «گام دوم تبلیغ» برگزار شد که به تبع امروز شاهد برگزاری این برنامه در همدان با حضور فعالان فرهنگی تبلیغی حوزه‌های اجتماعی بودیم.

تحقق شبکه‌سازی دینی در محله

حجت‌الاسلام مهدی شرانجامی، امام جماعت مسجد حضرت رقیه شهرک ولی‌عصر در این جلسه اظهار کرد:  تبلیغ دین در راستای شبکه‌سازی و استفاده از پتانسیل مردمی هدف مبلغین است؛ قریب ۱۸ سال است که در عرصه تبلیغ در مساجد و شهرهای مختلف فعالیت دارم و  به این نتیجه رسیدم که بتوانیم یک شبکه در دین و تبلیغ دین در محل خود تشکیل بدیم و از همه ظرفیت‌های آحاد مردم استفاده کنیم که خوشبختانه این امر به منصه عمل درآمد.

وی ادامه داد: یکی از اصول تبلیغی باید تحقق مسجد محوری باشد و مسجد، محور همه امور تبلیغی و برنامه‌های دینی باشد. همچنین روحانی‌محوری در مساجد از اصول اصلی است که باید در مساجد مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شرانجامی بیان کرد:موفق شدیم  اطلاعات محله را توسط مردم و متعمدین احصا کردیم و موفق شدیم از مشکلات مردم و محله مطلع شویم؛ همچنین فراخوانی جهت جذب نیرو در زمینه‌های پزشک، دندانپزشک، روان‌شناس و مشاوره و ماما، مشاور تحصیلی و ازدواج اعلام کردیم که شاهد مراجعه نیروهایی از محله بودیم.

وی افزود: در چند ماه اخیر قریب ۳هزار و ۷۰۰ نفر مراجعه در زمینه‌های مذکور داشتیم و موفق شدیم با استفاده از ظرفیت محله، خدمات اجتماعی به مردم ارائه بدهیم.

مسجد تراز انقلاب اسلامی در همدان ایجاد شود

غلامرضا فریدونی، مدیر کانون فرهنگی و هنری و هیئت محبین‌المهدی مسجد مهدیه با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام تا امروز پایگاه مسلمانان بوده است، اظهار کرد: باید بررسی کرد که در شهر همدان چه تعداد مسجد تراز اسلامی داریم؟

وی ادامه داد: تمام کارها و امور مسجد باید بر عهده امام جماعت و زیر نظر او باشد، یعنی امام جماعت برای این امور وقت بگذارد، بنابراین مسجد تراز انقلاب اسلامی نیازمند امام جماعت فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در مسجد تراز انقلاب اسلامی علاوه بر تکریم میان‌سالان و پیشکسوتان، باید برای جوانان جایگاه ویژه قائل شد که متأسفانه در برخی از مساجد کلیه صفوف نماز جماعت افراد بالای ۶۰ سال سن حضور دارند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد مهدیه همدان با اشاره به اینکه باید عواملی که باعث عدم جذب جوانان به مسجد شده را احصا و مورد بررسی قرار داد، عنوان کرد: مساجد دارای کارکرد آموزشی قرآن، نهج‌البلاغه، معارف، صحیفه سجادیه و حتی علوم متداول و رایج باشند.

وی تأکید کرد: مسجدی که کارکرد اجتماعی نداشته باشد و خود را جدا از سیاست بداند، مسجد تراز انقلاب اسلامی نیست،  از این رو مسجد باید محل رفع مشکلات مالی، اختلافات زن و شوهر و ... باشد.

فریدونی در ادامه درباره مسجد مهدیه همدان گفت: مسجد مهدیه، مسجد شاخص در استان و شهر همدان است. این مسجد دارای ۳ وعده نماز و ۶۰۰ برنامه در سال یعنی حداقل روزی دو برنامه  است که برگزاری زیارت عاشورای دهه محرم، شیرخوارگان حسینی در صبح تاسوعای حسینی، جشن‌های نیمه شعبان که آن را مشهور کرده، دعای عرفه در مزار شهدای گمنام پارک مردم، برگزاری ۹۰ شب نماز جماعت مغرب و عشا در پارک مردم، فعالیت موسسه خیریه دارالاحسان مهدیه، کتابخانه با ۶هزار جلد کتاب و فعالیت خانه دیجیتال از جمله فعالیت‌های شاخص آن است.

وی در پایان گفت: علمای شهر بنای مسجدی  که تراز انقلاب اسلامی باشد را در همدان  بگذارند که دارای نمازخانه، سالن اجتماعات، آشپزخانه، تالار پذیرایی، مهدکوک، صندوق قرض‌الحسنه، مؤسسه خیریه و نزدیک پارک باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha