جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی فقه نظام ساز و جایگاه مسجد جامعه پرداز
در عینیت بخشیدن به آن

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، گفت: هدایت، تربیت، ارشاد، انسجام و وحدت جامعه از مسجد سرچشمه می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، در نشست تخصصی "فقه نظام ساز و جایگاه مسجد جامعه پرداز" در اهواز، به بیان نقش و جایگاه مسجد در جامعه پرداخت و اظهار داشت: جایگاه مسجد در جامعه‌ی اسلامی یک جایگاه مرکزی است که هدایت، تربیت، ارشاد، انسجام و وحدت جامعه از آنجا سرچشمه می‌گیرد.

وی، افزود: مسجدی که فعال باشد می‌تواند یک جامعه‌ی فعال بسازد همچنین مسجدی که بتواند امام جماعت در طراز جامعه‌ی اسلامی تربیت کند می‌تواند جامعه‌ی اسلامی در طراز اسلام داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، عنوان داشت: اگر مسجد آن مسجدی باشد که شرایط مسجد اسلامی را داشته باشد حاضران در مسجد و کسانی که اهل مسجد هستند تربیت‌شده و متقی می‌شوند همچنین گفتار، رفتار و روابط آن‌ها بر میزان عدل خواهد بود.

وی، ادامه داد: نباید در محله‌ای که مسجد فعال دارد آدم بی‌تقوا، فقیر، نیازمند و بی‌کار وجود داشته باشد و باید اهالی مسجد باهمت امام جماعت تلاش کنند نیازهای مردم محله‌ی خود را برطرف کنند

آیت‌الله اراکی، خاطرنشان کرد: اگر ما شهری داشته باشیم که مساجد محل آن همگی در طراز مسجد اسلامی باشند و مرکز حل مشکلات مردم محل و شهر باشد مردم چنین شهری از نظر معنوی و فرهنگی رشد می‌کنند و همه باهم تلاش می‌کنند مشکلات همدیگر را حل کنند و دلسوز همدیگر می‌شوند.

وی، در پایان گفت: جامعه‌ای که مساجد فعال داشته باشد در برابر دشمن مقاوم، متحد و منسجم خواهند بود همچنین علم در آن جامعه گسترش می‌یابد و استعدادهای بشری آن شکوفا می‌شود و تبدیل به یک جامعه‌ی برتر و پیشرفته می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha