جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی فقه نظام ساز و جایگاه مسجد جامعه پرداز
در عینیت بخشیدن به آن

حوزه/ نشست تخصصی فقه نظام ساز و جایگاه مسجد جامعه پرداز با ارائه آیت‌الله اراکی در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، نشست تخصصی فقه نظام ساز و جایگاه مسجد جامعه پرداز، به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با حضور آیت‌الله اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و جمعی از ائمه جماعات مساجد استان خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار داشت: امام‌ جمعه و محله فقط مرتبط با محراب مصلی و مسجد نیست بلکه باید در تمام شئون مردم همراه آن‌ها باشد.

وی، در ادامه در پاسخ به این سؤال که امامت جامعه از چه طریقی صورت می‌گیرد؟ پاسخ داد: پیامبر جریان امامت را از طریق متربیان خود در جامعه‌ی انسانی جاری ساخت به‌این‌ترتیب که پیامبر در ابتدا انسان‌هایی را تربیت کرد و آن انسان‌های تربیت‌شده توسط پیامبر بساط جامعه سازی پیامبر را در جامعه‌ی جهانی چه در عرصه‌ی داخلی و چه بین‌المللی پهن کردند ازاین‌رو کسانی که امام محله و یا روستا هستند باید بدانند که اگر بنا باشد جامعه‌ی پیرامون خود را امامت کنند این امامت باید از طریق متربیان آن‌ها صورت گیرد.

در ادامه‌ی این نشست تخصصی، آیت‌الله اراکی، به ارائه دیدگاه‌های خود با محوریت فقه نظام ساز و جایگاه مسجد جامعه پرداز در عینیت بخشیدن به آن پرداخت و بیان کرد: جایگاه مسجد در جامعه‌ی اسلامی یک جایگاه مرکزی است و مسجد مرکز شهر و جامعه است و هدایت، تربیت، ارشاد، انسجام و وحدت جامعه از مسجد مایه می‌گیرد.

وی، افزود: نباید در محله‌ای که مسجد فعال دارد آدم بی‌تقوا، فقیر، نیازمند و بی‌کار وجود داشته باشد و باید اهالی مسجد باهمت امام جماعت تلاش کنند نیازهای مردم محله‌ی خود را برطرف کنند.

لازم به ذکر است، آیت‌الله اراکی، در پایان به حل و پاسخِ سؤالات و شبهاتِ حاضرین پرداخت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha