جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حرم امام رضا ع

حوزه/ مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از اجرای برنامه‌های متنوع برای زائرین غیر ایرانی به‌صورت مجازی به ۴ زبان زنده دنیا در دهه کرامت رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، سید محمدجواد هاشمی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: دهه کرامت رضوی هرساله فرصت بسیار ارزشمندی است تا زائران غیر ایرانی مشرف شده به حرم مطهر نسبت به آموزه‌های اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) آگاهی یابند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا بستری فراهم‌شده تا دوستداران ائمه اطهار(ع) بتوانند از طریق شبکه‌های مجازی از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

هاشمی نژاد عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و باهدف اعتلای سیره رضوی و افزایش معرفت عمومی نسبت به زندگی این دو بزرگوار تلاش شده از ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت باسعادت حضرت شمس الشموس علی ابن موسی‌الرضا(ع) زائرانی که امسال توفیق تشرف به حرم مطهر را ندارند از راه دور بتوانند از انوار تابناک سیره و معارف رضوی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه عرب‌زبانان بخش عمده‌ مخاطبان برنامه‌ها در این ایام از طریق فضای مجازی هستند، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در این ایام، هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) پخش ویژه‌برنامه با حضور حجت‌الاسلام مهدی پور عیسی و میرزاعلی فرحان را خواهیم داشت. اجرای شب‌شعر کرامت رضوی با حضور شعرای عرب‌زبان از ۶ کشور جهان، نشست عربی با موضوع «موعود در کلام و بیان امام رضا(ع) » با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین عباس کعبی از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه عرب‌زبانان تدارک دیده‌شده است.

هاشمی نژاد گفت: هم‌زمان با ولادت امام هشتم نیز مراسمی با عنوان شب‌شعر «حیات طیبه» با حضور بانوان عرب‌زبان، برگزاری نشست با موضوع «شیوه امام رضا(ع) برای حفظ مهدویت و ترویج انتظار» با سخنرانی حجت‌الاسلام اسد قصیر برای مخاطبان عرب‌زبان در شبکه‌های مجازی فیس‌بوک و یوتیوب پخش خواهد ‌شد.

وی با اشاره به‌ویژه برنامه برای مخاطبان آذری زبانان، بیان کرد: برنامه گفت‌وگوی ویژه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) در شب میلاد و پخش شب‌شعر ازجمله مراسمی است که برای این گروه از زائران در نظر گرفته‌شده است.

مدیر امور زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری وبینارهای متعدد برای اردو زبانان بیان کرد: این ویبنارها با موضوعات «زیارت امام رضا(ع) »، «حضرت معصومه(س) الگویی برای زنان مسلمان»، «ویژگی‌های شیعه از منظر فرمایشات و سیره امام رضا(ع) » با حضور اساتید توانمند و برجسته به زبان اردو ضبط و در ایام دهه کرامت پخش می‌شود.

هاشمی نژاد ابراز کرد: نشست و شب شعر اردو از جمله برنامه‌های دیگری است که با حضور شعرا و مداحان شبه‌قاره هند برای علاقه‌مندان برپا می‌شود.

وی ابراز کرد: همچنین در این ایام نشست‌هایی با موضوع «مناظرات امام رضا(ع) در همگرایی ادیان»، «امام رضا(ع) الگوی جهان‌شمول برای تحقق حقوق بشر» و برگزاری وبینار حیات طیبه برای مخاطبان انگلیسی‌زبان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha