پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم گفت: امروز یکی از مهم ترین الزامات دفاع از ارزش های دینی و انقلابی در گام دوم انقلاب، اهتمام در زمینه جهاد تبلیغی است.

حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت جهاد تبلیغی در دنیای کنونی در راستای دفاع از ارزش ها و نشر معارف دینی اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهم در امر تبلیغ دین، لزوم حفظ و تقویت اخلاص است، کما این که حضرت امام(ره) همواره در بیانات خویش خطاب به روحانیون و مبلغین می فرمودند که برای خدا تبلیغ کنید و این را جزو واجبات بدانید.

وی افزود: وقتی نیت ما خالص برای خدا باشد، قطعاً پروردگار عالم نیز به کارهای ما به خصوص در امر مهم و مقدس تبلیغ دین، برکت می دهد و همین برکت باعث می شود که تأثیرات و دستاوردهای این کارهای مخلصانه ولو به ظاهر اندک هم بسیار چشمگیر باشد.

وی همچنین با اشاره به این که کلمه تبلیغ، از ریشه بلوغ و بلاغ به معنای رساندن کامل پیام، خبر و تفکر به دیگری می آید، ابراز داشت: از آن جا که یک بُعد مهم در تبلیغ ناظر به مخاطب است، لذا برای موفقیت در عرصه های تبلیغی باید همواره به اصل مخاطب شناسی و زمان شناسی توجه کرد، چرا که بی توجهی و کم توجهی به این عرصه باعث می شود اهداف مدنظر در فرآیندهای تبلیغی به معنای واقعی کلمه محقق نشود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خویش می فرمایند منظور و هدف ما از تبلیغ، رساندن واقعیت ها به مردم و آشنا کردن ذهن های مخاطبان با حقیقت اسلام ناب است و از این رو رسالت مبلغین در آگاه سازی و بصیرت بخشی به مردم بسیار مهم و کلیدی است.

وی همچنین با اشاره به این که در هر دین و آیینی، یکی از ارکان مهم تداوم حیات آن، تبلیغ و اطلاع رسانی است، گفت: امروز طلاب و روحانیون بسیجی و جهادی هم در مقام عمل و هم در عرصه منبر و تبلیغ گفتاری، پیشگام هستند و به لطف الهی در هر دو عرصه در سال های اخیر درخشش های بسیار مهمی داشته اند که باید این موفقیت ها به خوبی در عرصه رسانه و فضای مجازی تبیین و تشریح شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha