جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ناصر شکریان

حوزه/ حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به رسالت مهم روحانیون در جامعه، گفت: در کنار تبیین و نشر معارف دینی، حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی یکی از مهم ترین وظایف روحانیون است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری، صبح امروز در گفت و گویی، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به‌ویژه شهید بهشتی و یارانش و شهدای سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز به برکت مجاهدت های سرداران نامی چون سپهبد شهید قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان انقلاب اسلامی جزء مقتدرترین کشورهای جهان بوده و امروز به برکت خون همین شهیدان قدرت‌های پوشالی جهان در تقابل با جمهوری اسلامی منفعل شده اند و در حال افول هستند.

وی با بیان این که علما در طول تاریخ اثبات کردند که در هر شرایطی در خدمت مردم هستند، افزود: در بحران هایی نظیر سیل، زلزله و ویروس کرونا، روحانیون در کنار مردم به ارائه خدمت به آسیب دیدگان پرداخته اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به فعالیت طلاب و روحانیون جهادی در تغسیل و تدفین اموات کرونایی اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۸۰ نفر از روحانیون فعال در امر تدفین متوفیان کرونا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام شکریان امیری به فعالیت و خدمات ارزنده ۲۶۰ هیئت و کانون فرهنگی فعال، ۱۲۰ مسجد، ۱۸۰ مرکز قرآنی در دوره شیوع کرونا به مردم اشاره کرد و گفت: در طول ماه های اخیر شاهد یک عزم ملی برای مقابله با ویروس کرونا در کشور بودیم.

وی به فعالیت سه هزار هیئت مذهبی، ده هزار کادر در ۲۶ رشته تخصصی اشاره کرد و افزود: علاوه بر این، چار هزار نفر مربی در سطح مراکز قرآنی استان مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مازندران در بحث قرآنی، پانزده سال متولی رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت: طرح ابتکاری نورالهدی و مصباح الهدی شش سال است که در این استان اجرا می‌شود و جزء طرح های موفق بومی است که باید با نگاه ملی در حوزه تربیت کادر متخصص آن را مورد توجه قرار داد.

حجت‌الاسلام شکریان امیری، همچنین از فعالیت پنج دبیرستان علوم و معارف در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مدارس با هدف تعلیم و تربیت نسلی مؤمن، مهذب و انقلابی برای آینده کشور فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت تبلیغی ۲۰۰ روحانی مستقر در سطح روستاهای استان، تصریح کرد: وظیفه مهم تبلیغ دین در مناطق محروم و روستایی استان با این تعداد مبلغ دینی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که استان به مبلغان دینی بیشتری نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن امکانات و ظرفیت سازی در این بخش می توانیم مبلغان بیشتری را برای فعالیت های تبلیغی در استان مستقر کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در شرایط حساس امروز جامعه دینی، روحانیون وظیفه و رسالت سنگینی بر عهده دارند، گفت: در کنار تبیین و نشر معارف دینی، حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی یکی از مهم ترین وظایف روحانیون است.

حجت‌الاسلام شکریان امیری در پایان با بیان این که امروز روحانیون در معرض هجمه های سنگینی از سوی بدخواهان و دشمنان انقلاب قرار گرفته است، افزود: دشمنی ها و سنگ اندازی های دشمنان نتوانسته مانعی برای حضور فعال و اثرگذار روحانیون در جامعه ایجاد کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha