پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدرسه علميه صديقه طاهره(س)نوشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر گفت: ویروس منحوس کرونا ثابت کرد که امنیت و سلامت نعمت‌های باارزشی هستند که انسان‌ از آن‌ غافل بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم غلامرضایی در نشست مجازی «بهره‌های اخلاقی از بیماری کرونا» در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر بیان کرد: بشر به‌واسطه برخی از پیشرفت‌های علمی، پژوهشی و غیره دچار غرور شده و خود را بی‌نیاز از معنویت و تعالیم دینی می دانست که در قرآن آمده است(یا ایها الانسان ما غرّک بربک الکریم....)، اما ویروس کرونا تلنگری برای انسان و یادآور این حقیقت شد که مدیریت جهانی و قدرت از آن خداوند بوده و انسان تنها ذره ای از علم را می داند.

وی تصریح کرد: افزایش معصیت، کشتار افراد بی گناه و غیره موجب نزول بلا و گرفتاری در جهان می شود که متاسفانه در حال حاضر نیز شاهد رواج بدعت های دوران جاهلیت مانند جهاد نکاح و گناهانی همچون کشتار نسل ها به جرم مسلمان بودن، اسراف و تبذیر، گسترش طلاق و غیره هستیم.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر افزود: انسان تا زمانی که در عافیت و امنیت است، از نعمات الهی غافل بوده و هنگامی قدر آن‌ها را می‌داند که به فقدان این نعمت‌ها دچار شود و در حقیقت ویروس کرونا سبب رشد انسان در زمینه‌های مختلف مانند صبر، تحمل سختی‌ها و کمک و هم دردی با همنوعان شد.

 کرونا توان علمی و عملی دانشمندان و نخبگان ایرانی را نمایان کرد

وی بیان داشت: بیماری کرونا باعث تمرین عملی جهت افزایش آمادگی در بخش بهداشت و درمان، به‌خصوص در نیروهای مسلح برای مقابله با جنگ‌های بیولوژیکی احتمالی و همچنین تقویت وحدت و همدلی در مردم و مسئولین شد و راهبرد عملکرد جهادی، روحیه انقلابی، بسیج عمومی و برتری فرهنگ ایرانی – اسلامی و سراب بودن مدینه فاضله غرب را اثبات و توان علمی و عملی دانشمندان و نخبگان ایرانی، پزشکان، پرستاران، حوزه‌های علمیه، بسیج و غیره را برای همگان نمایان کرد.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: سلامتی و امنیت از جمله نعمت هایی هستند که انسان با فقدان آن‌ها دچار سختی و خسران می‌شود؛ لذا اگر شاکر درگاه الهی باشیم خداوند نیز این نعمات را مضاعف می‌کند و در غیر این صورت دچار عذاب و بلا می‌شویم زیرا خداوند نعمت و عنایت خود را از بندگان نمی‌گیرد مگر اینکه انسان با اعمالش اسباب از بین بردن نعمات را فراهم سازد.

انتهای خبر313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سام FR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    1 0
    یکی از علت های زیاد شدن کرونا ؛ کلاهبرداری و خوردن مال مردم در ظاهر ریاکارانه انسانهای دیندار هست.