جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون اداري مالي حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ امام جمعه شهرستان نکا گفت: جایگاه و ظرفیت حوزه علمیه خواهران برای خیّرین باید تبیین شود تا برای تاسیس این مراکز دینی، پشتیبانی لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق محمدی لائینی، امام‌جمعه نکا در نشست اعضای هیأت امنای مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا با معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران مازندران ضمن دریافت گزارش عملکرد مدرسه در بخش‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و مالی، بیان کرد: جایگاه حوزه علمیه خواهران در شهرستان نکا، باید بهتر تبیین شده و در نهادهای مختلف مانند آموزش‌وپرورش، سازمان تبلیغات، اوقاف و غیره از وجود خواهران طلبه استفاده شود.

وی افزود: برخی از مردم از ظرفیت، توانمندی و عملکرد مدارس علمیه خواهران اطلاع درستی ندارند، لذا باید این خدمات توسط کادر، مبلغین و غیره مدارس علمیه بیان‌شده و در راستای مطالبات مشروع و قانونی مردم ارائه شود.

رئیس هیات امنای مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) نکا، با ابراز ناراحتی از کاهش اعتبارات حوزه‌های علمیه خواهران، اعلام کرد: چرا باید این اعتبارات کمتر از حوزه برادران باشد؟ این امر تبعیض بوده و قابل‌ قبول نیست؛ همچنین برای خیّرین نیز باید تبیین شود که همان‌طور که در ساختن مسجد، مدرسه و حوزه برادران، در میدان هستند، برای تأسیس و نگهداری حوزه علمیه خواهران نیز باید پشتیبانی لازم را انجام دهند.

ایجاد منابع پایدار جهت تأمین هزینه‌های مدارس علمیه خواهران امری ضروری است

اکبر گرجی، معاون اداری مالی حوزه علمیه خواهران مازندران نیز در این نشست اظهار کرد: همکاری تمامی اعضاء هیأت امناء در پشتیبانی و حمایت مادی و معنوی از مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا، امری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای هیات امناء باید با ایجاد منابع مالی پایدار و شناسایی و جذب کمک‌های افراد ذی‌نفوذ و خیّر، دغدغه مدیر و کادر اداری این مدرسه علمیه را جهت تأمین هزینه‌های جاری کاهش دهند تا شاهد پیشرفت بیشتر مدرسه علمیه خواهران نکا در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و نمود آن در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha