جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل ارشاد مازندران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ۵۰ مؤسسه قرآنی در استان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، افزود: متأسفانه بخشی از این مؤسسات فعالیتی ندارند و یا از مسیر اصلی فعالیت خود فاصله گرفته ند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، پنجشنبه در بازدید از مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) ساری با اشاره به این که متأسفانه در بحث مؤسسات قرآنی خوب عمل نشده است، گفت: در حال حاضر مؤسسات قرآنی برای حفظ بقای خود به سمت مسائل مادی گرایش پیدا کرده اند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ۵۰ مؤسسه قرآنی در مازندران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، افزود: متأسفانه بخشی از این مؤسسات فعالیتی ندارند و یا از مسیر اصلی فعالیت خود فاصله گرفته ند.

زارع با اشاره به وجود هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان، گفت: بودجه این تعداد کانون در یک سال یک و نیم برابر بودجه ارشاد استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که این میزان اعتبار بسیار پایین است، ادامه داد: از آثار فاخر فرهنگی و هنری در کانون مساجد حمایت نمی شود و به همین دلیل بسیاری از کانون های مساجد ما در استان تعطیل و جوانان رغبتی به حضور ندارند.

وی با اشاره به این که بر اساس آمارهای ارائه شده در کشورمان بیش از ۳۵ تا ۴۰ میلیون نفر درگیر بازی رایانه ای هستند و این چیزی است که ما به آن نمی پردازیم، افزود: باید بهانه ای ایجاد کنیم که جوانان به سمت مساجد گرایش پیدا کنند و نگاه ها در این بخش ها باید جدید باشد و با نگاه سنتی نمی توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

زارع با تأکید براین که باید به سمت تولیدات کوتاه، گویا و اثرگذار برویم، ادامه داد: مؤسسات قرآنی باید بازی هایی با محتوای قرآنی تولید کنند تا جوانان بیشتر به این سمت گرایش پیدا کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که تولیدات ما در حوزه های فرهنگی و قرآنی باید با اولویت فضای مجازی و دیجیتال باشد، افزود: باید نگاه ها در این بخش تغییر کند و تولیدات ما باید متناسب با شرایط روز جامعه و نیازهای جامعه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha