چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر اینکه از پیش برنامه‌ریزی‌ها برای دیدار مستمر طلاب و حوزویان با امام خامنه‌ای صورت گرفته بود، گفت: مستندات پویش دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب را به ایشان تقدیم خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار حجت الاسلام جمال نصیری، مدیر کانال مناهج، با تأکید بر اینکه حوزه‌ علمیه درماه‌های اخیر حدود ۱۰۰ مکاتبه بین المللی با مراکز و نهادهای علمی و دینی جهان داشته است، اظهار داشت: ظرفیت حوزه و روحانیت بسیار فراتر از آن چیزی است که هم اکنون شاهد آن هستیم؛ متاسفانه تاکنون سنگر به سنگر عقب نشینی نموده‌ایم.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه ضمن تقدیر از پیگیری مطالبات طلاب در قالب پویش های حوزوی بر اهمیت توجه به معیشت طلاب تأکید نمود و یادآور شد: در طرح هدفمندسازی شهریه طلاب، کمک رسانی‌ها به سمت حمایت بیشتر از محققین، محصلان برتر و مدرسان و... که در راستای رسالت طلبگی قدم بر می دارند سوق پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه به همکاری حوزه های علمیه با دانشگاه فرهنگیان و پذیرش بیش از ۷۰۰ نفر از طلاب برای تحصیل در مباحث معارفی و ورود تخصصی به ۴۰ محور دانشی ناظر به نیازهای آموزش و پرورش اشاره نمود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با تأکید بر این که در طرح آمایش حوزه های علمیه نیز بالغ بر ۷۰ کارکرد حوزه و روحانیت هدفگذاری شده است، یادآور شد: حوزه‌های علمیه در عرصه نظام آموزشی طرح های منسجم و هدفمندی را طراحی و تبیین نموده است.

وی ضمن اشاره بر نهایی شدن نظام درختواره رشته‌های حوزوی، خاطرنشان کرد: درختواره رشته‌ها و گرایش‌های حوزوی، ضمن توجه بر بیش از ۴۰۰ حوزه دانشی، تمام نیازهای نظام اسلامی و آینده کشور را پوشش داده است؛ درختواره رشته‌های حوزوی از قابلیت‌های پویا سازی حوزه های دانشی برخوردار است.

توجه بر اهمیت و دایره تاثیرگذاری فعالیت شورای هماهنگی نهادهای حوزوی از دیگر مباحثی بود که آیت الله اعرافی ضمن ارائه گزارشی از اثرات ارزشمند آن، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه متاسفانه روز به روز و سنگر به سنگر عقب نشینی کرده است و کارها، وظایف و رسالت خود را واگذار نموده و هم اکنون شاهد اثرات منفی آن در عرصه‌های مختلف اجتماعی هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر اینکه از پیش برنامه‌ریزی‌ها برای دیدار مستمر طلاب و حوزویان با امام خامنه‌ای صورت گرفته بود گفت: مستندات پویش دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب را نیز به ایشان تقدیم خواهد کرد.

حجت الاسلام جمال نصیری، ادمین کانال مناهج نیز در این دیدار ضمن تقدیم مستندات پویش درخواست دیدار مستمر طلاب با رهبر معظم انقلاب، گزارشی از فعالیت های کانال  مناهج ارائه نمود و ابراز داشت: کانال مناهج با شعار نگرش ها و دغددغه های حوزه و روحانیت تا کنون پرونده های گوناگونی را ناظر به دغدغه ها و موضوعات حوزوی پیگیری نموده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته و در نخستین روزهای ماه مبارک رمضان، با پیگیری های آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، طلاب به دیدار امام خامنه ای شرف یاب شدند، با توجه به هم آنی این اقدام مبارک با ماه مبارک رمضان تصور این شد که برگزاری دیدار رهبر معظم انقلاب با طلاب هم مانند دیدار دانشجویان با معظم له به صورت سالیانه برگزار می گردد.

این فعال رسانه ای افزود: امسال با توجه به فراگیری بیماری کرونا در کشور، دیدار طلاب با رهبر معظم انقلاب عملیاتی نشد، لذا به پیشنهاد تعداد زیادی از طلاب، اساتید و حوزویان طرح پیگیری مطالبه دیدار با رهبر معظم انقلاب تحت عنوان پویش شکل گرفت.

وی ضمن ارائه گزارشی از فرایند شکل گیری پویش درخواست دیدار با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: در این طرح کانال مناهج با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و تنها بر بستر شبکه اجتماعی ایتا درخواست دیدار مستمر طلاب با رهبر معظم انقلاب را در قالب یک فراخوان ۱۰ روزه پیگیری نمود.

حجت الاسلام  نصیری یادآور شد: در پویش درخواست دیدار سالانه طلاب با امام خامنه‌ای، طلاب، فضلا و اساتید حوزه های علمیه با ارسال مشخصات خود به آی دی  ادمین کانال حوزوی مناهج، درخواست دیدار رهبر معظم انقلاب با طلاب بر بستر فضای مجازی دریافت شد.

وی با تأکید بر این که در کمتر از ۱۰ روز، ۱۰ هزارو ۸۲۵ نفر در پویش درخواست دیدار مستمر طلاب با رهبر معظم انقلاب شرکت نمودند، خاطرنشان کرد: تمام طلاب شرکت کننده در این پویش مشتاق دیدار سالانه با امام خامنه‌ای بودند و بسیاری از ایشان درخواست پیگیری مطالبات معظم‌له در رابطه با تحولات حوزه را بیان نمودند.

مدیر کانال مناهج گفت: علی رغم این که پویش درخواست دیدار مستمر با رهبر معظم انقلاب، فقط از بستر پیام رسان ایتا و در کمتر از ۱۰ روز برگزار شد، شدیدا مورد استقبال طلاب، اساتید و حوزویان قرار گرفت و مشارکت ۱۰ هزار و ۸۵۲ نفر از طلاب این پویش را به بزرگترین پویش حوزوی تبدیل نمود.

وی با بیان این که هم اکنون خدمت مدیر حوزه های علمیه رسیده ایم تا ضمن ارائه مستندات موج خروشان بدنه حوزه انقلابی برای دیدار با امام خامنه‌ای، از ایشان تقاضا نمائیم تا آن را خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha