پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام فغانی

حوزه/ طلاب و روحانیون در ایام شیوع بیماری کرونا ضمن تبلیغ در فضای مجازی، مشغول خدمت رسانی به مردم مخصوصاً نیازمندان جامعه بودند و به امر رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند

حجت الاسلام عباس فغانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک اول تیرماه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به تمام طلایه داران تبلیغ مخصوصاً نهادهای فرهنگی تبلیغی، مبلغین هجرت و روحانیون مستقر و طلاب مبلغ طرح امین، گفت: تبلیغ امر دقیق و خطیری است و تبلیغ هدفمند و هوشمند دینی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در کشور باید به آن به صورت ویژه توجه شود،

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین افزود: تبلیغ دین اسلام  انجام رسالت الهی است و خداوند درآیه ۳۹  سوره احزاب در این باره می فرماید: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا،  آنان که تبلیغ رسالت خدا کنند و از خدا می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند و خدا برای حساب به تنهایی کفایت می‌کند۳۹ احزاب» از این رو تبلیغات مسئله بسیار با اهمیت و حساسی است.  

وی ادامه داد: در واقع دنیا با تبلیغات هدایت می شود و این امر اهمیتش هنگامی بیشتر می شود که تبلیغ دین و معارف اهل بیت عصمت و طهارت در میان باشد و به همین دلیل است که قرآن کریم پیامبر اسلام (ص)  را به عنوان اسوه و سر مشق برای تمام نسل ها در همه عصر ها معرفی کرده است.  

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین بیان کرد: این معاونت افتخار دارد که مبلغین هجرت بلند مدت در روستاها و طرح امین در مدارس آموزش و پرورش و همچنین طرح بینات برای طلاب در حال تحصیل را جذب و اعزام کند.  

حجت الاسلام فغانی ادامه داد: الحمدلله اعزام مبلغ در قالب طرح های مختلف تبلیغی، ثمرات و برکات فراوانی داشته است علی الخصوص در بحران ها که مبلغین ضمن هدایت مردم منطقه به فعالیت جهادی مشغول بوده اند؛ برای نمونه طلاب و روحانیون در ایام شیوع بیماری کرونا ضمن تبلیغ در فضای مجازی، مشغول خدمت رسانی به مردم مخصوصاً نیازمندان جامعه بودند و به امر رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جهادی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    ممنونم برادر عزیز . بیشترش که سخنرانی بود اما کاش امار و ارقام ارائه می دادید که سهم مرکز مدیریت در این کار جهادی بزرگ طلبه ها تا چه اندازه بود؟
  • جهادی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    ممنونم برادر عزیز . اما کاش امار و ارقام ارائه می دادید که سهم مرکز مدیریت شما در این کار جهادی بزرگ طلبه ها تا چه اندازه بود؟