پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ولنگاری در فضای مجازی

حوزه/ ولنگاری فرهنگی در جامعه که متاثر از ولنگاری در فضای مجازی است بیشتر متاثر از عدم سیاست گذاری های کلان از سوی مدیران فضای مجازی است، چه کسی باید مسئولیت ولنگاری فضای مجازی که بر روابط درون خانواده سایه افکنده است بپذیرد؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در یادداشتی به ناهنجاری متاثر از فضای مجازی بدین شرح پرداخته است:

 قتل های اخیر ناموسی بدون هیچ تردیدی عملی ناگوار بود که هر انسانی را ناراحت ومتاثر نمود اما باید بیش از آنکه به اظهار تاسف و تاثر و ابراز نظرهای عاطفی بسنده نمود به علل و عوامل زمینه ساز چنین اتفاقات ناخوشایندی پرداخت.

بدون شک در چنین رویدادهایی چند عامل مدخلیت داشته و باید به همه آنها پرداخت و سهم هریک را مشخص نمود ،به عنوان نمونه،نقش پدر و مادر در تربیت فرزند ،جایگاه تربیت دینی در خانواده،جایگاه ارزشها و فضائل اخلاقی در خانواده و اجتماع و...

یکی از عواملی که این سالها بر تربیت فردی و اجتماعی جامعه تاثیر گذار شده سهم عمده ای را هم به خود اختصاص داده است.

استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جایگاه برجسته ای در تربیت اخلاقی جامعه ایفا می کنند،یک رسانه مرز ناشناس و قابل دست یابی توسط همه مردم موجبات شکل گیری پدیده(هم آمیزی صرف علایق) را فراهم آورده است و توجیهات شریرانه و ضد هنجار توسط برخی کاربران با دریافت پاسخ های تایید کننده از جانب دیگر کاربران تقویت شده و زمینه انهدام اخلاقی و فروپاشی مرزهای اخلاق را بدنبال خواهد داشت.

این رسانه ها زمینه کاملا اغوا کننده ای برای توطئه های جنایت کارانه در اختیار پست ترین انگیزش های انسانی قرار می دهد.

ولنگاری فرهنگی در جامعه که متاثر از ولنگاری در فضای مجازی است بیشتر متاثر از عدم سیاست گذاری های کلان از سوی مدیران فضای مجازی است چه کسی باید مسئولیت ولنگاری فضای مجازی که بر روابط درون خانواده سایه افکنده است بپذیرد؟

چه نهادی یا ارگانی برآن نظارت دارد؟

خانواده زیر ساخت اصلی جامعه است و در صورتی که دچار آسیب گردد بر تمام روابط اجتماعی تاثیر خواهد داشت.

اگر عکسها و فیلمهای رومینا در فضای مجازی به نمایش در نیامده بود شاید او امروز در کنار خانواده اش به زندگی خود ادامه می داد.

قتلهای دیگری که عامل شروع یا تحریک آن توسط فضای مجازی کلید خورده است و همگان نشسته و این فرآیند منحوس و ویرانگر را تماشا می کنیم.

واظهار تاسف می کنیم واقعا چه کسی باید پاسخگوی از بین رفتن مرزهای اخلاق ،دین و خانواده های داغدار باشد.سهم ولنگاری فضای مجازی در این قتلها چقدر است؟

پیشگیری از جرم از اصول محوری در قانون اساسی است که همه دستگاهها در قبال آن مسئول اند .رئیس محترم قوه قضائیه برای اصلاح فساد در نظام بانکی و مالی اعتقاد دارند باید زمینه فساد به نحوی از بین برود و اصلاح شود که افراد نتوانند جرم انجام دهند.

حضرت آیت الله رئیسی، امروز ولنگاری و هرج و مرج در فضای مجازی سهم عمده ای در گسترش فساد در جامعه دارد مگر مقام معظم رهبری حفظه الله نفرمودند فضای مجازی قتلگاه جوانان ونوجوانان شده است.

ریاست محترم قوه قضائیه اهمیت سامان دهی و نظارت و برنامه ریزی برای فضای مجازی آنقدر اهمیت دارد که رهبر انقلاب فرمودند:اگر من امروز رهبر نبودم رئیس فضای مجازی کشور میشدم .

اکنون که  کسی نظارت و پاسخگویی مشکلات بوجود آمده در این رابطه نیست سزاوار است قوه قضائیه از جهت نظارتی و از جهت از بین بردن زمینه های فساد مسئولیت افراد را گوشزد نموده و سهم آنها را در اتفاقات ناگوار و تلخ رویداده مشخص کند تا مجبور به برنامه ریزی و پاسخگویی باشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha