جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 906228
۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ سوت آغاز حرکت قطار مجلس یازدهم در حالی به صدا درآمد که می‌توان مهم‌ترین اولویت آن را توجه به وضع معیشتی و اصلاح ساختارها و قوانینی که سبب رکود اقتصادی شده، عنوان کرد.

به گزارش خبرگزار «حوزه» از ساری، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده در یادداشتی با عنوان «برگرد به رأس»، آورده است: سوت آغاز حرکت قطار مجلس یازدهم در حالی به صدا درآمد که می‌توان مهم‌ترین اولویت آن را توجه به وضع معیشتی و اصلاح ساختارها و قوانینی که سبب رکود اقتصادی شده، عنوان کرد.

مجلسی که با توجه به بافت عمل‌گرا و ایضا شعارهای پراگماتیستی نمایندگانش، انتظار مردم از آن، فراتر از مجلس فشل و سیاست زده قبل است.

مشکلات اقتصادی امروز کشور غالبا محصول بی‌تدبیری، ناکارآمدی و جهت گیری ناصحیح سیاست‌های اجرایی و اقتصادی دولت بوده و پاستورنشینان در طول سال‌های اخیر همه توان و برنامه‌ریزی خود را در جهت مذاکره با غرب مصرف نموده‌اند، حال از نمایندگان انتظار می‌رود تا با توجه به نقش نظارتی مجلس بکوشند آن را از وکیل الدوله بودن به جایگاه حقیقی خود یعنی راس امور برگردانده و جهت فلش سیاست‌های دولت را از بیرون به داخل تغییر دهند و دولت را مجاب نمایند تا یک سال باقی مانده از عمرش را مصروف توانمدسازی داخلی نماید.

در حالی که مقام معظم رهبری، همواره تاکید بر عدم اعتماد مسؤولان به غرب و توجه به توانمندی‌های داخلی داشته‌اند، اما دستگاه اجرایی با پشتوانه مجلس قبل اصرار بر مذاکره نمود، که نتیجه این پافشاری‌ و اصرار به چیدن تمام تخم مرغ‌ها در سبد برجام و مذاکره حاصلی جز، تحریم‌های گسترده آمریکا و تخریب کاخ آرزوهای دولت‌مردان نداشته، و این درس عبرتی است برای نمایندگان حاضر و همچنین دولت آینده، که چشم دوختن به کمک غربی‌ها و دل بستن به لبخند کدخدا، آن هم در حالی که آنان از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی غافل نمی‌شوند، ساده انگاری بوده و اعتماد به این کشورها اوج بی تدبیری است.

همچنین باید توجه داشت که اموری نظیر دخالت در مسائل جزئی چون انتصابات و جابجایی مدیران شهری پاشنه آشیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان باید نسبت به امور کشور، استان و مشکلات حوزه انتخابیه خود کلان بنگرند و از دخالت در مسائل جزئی و از سخنرانی‌های صرف و بسنده کردن به نطق و شعر پرهیز نمایند، چه، تنها بیان دردها و مشکلات، نمی‌تواند علاج مصائب و آسیب‌ها باشد.

وهمه این‌ها میسر نمی‌شود مگر با برنامه‌ریزی دقیق و پشتوانه فکری؛ اگر نمایندگان مجلس پشتوانه فکری و برنامه مدون نداشته باشند، چون سابق در دام شعار زدگی و سیاسی‌بازی گرفتار خواهند شد. مجلس پیشران تغییرات در کشور، باید پیشرو در فکر و اندیشه باشد. برای تحول مجلس شورای اسلامی

اندیشه ورزی و برخورداری از فکر پیشرو از ویژگی های نمایندگان مجلس در رأس امور است. 

و اینکه مردم منتظر اقدام عملی نمایندگان مجلس در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند، که دیگر به عمل کار برآید به سخن‌دانی(شما بخوان سخن‌رانی) نیست!

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین RO ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    بسیار خوب امیدواری گوش شنوایی هم باشد
  • علی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    اگر این مجلس از شعارهای خود عقب نشینی نکند