چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست خبری رئیس کل دادگستری خوزستان

حوزه/ کاهش میزان جرائم در ۳ماهه اول سال جاری در استان، خبر خوب رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام مرادی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه از کاهش جرم در ۳ ماهه اول امسال در استان خوزستان خبر داد.

وی در این نشست، به کمبود در ظرفیت قضات در استان اشاره کرده و گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌های استان از یک سال و نیم به ۸۹ روز کاهش پیدا کرده است که با تلاش همکاران ما محقق شده است.

حجت‌الاسلام‌ مرادی افزود: سال گذشته برای ۹۴۰ پرونده در استان رأی صادر شده است درحالی‌که ۴۰ درصد کمبود ظرفیت قضات داریم و ۱۲۰ قاضی نیز هم‌اکنون درخواست انتقال دارند.

همچنین دیگر خبر خوب نماینده دستگاه قضا در خوزستان، کاهش جرائم در سه‌ماهه اول سال گذشته بود که بر اساس آن، میزان جرائم در استان خوزستان در سه‌ماهه اول سال جاری، به میزان ۳۷ درصد کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام مرادی در ادامه از مدیریت مطلوب زندان‌ها در مقابله با شیوع کرونا نیز بیان کرد و اظهارداشت: یکی از مراکزی که نگران شیوع ویروس کرونا بودیم، زندان‌ها بود که برای کنترل آن بیش از ۴ هزار زندانی به مرخصی رفته‌اند.

وی افزود: معاونت ناجا طی بررسی‌هایی که داشته است، مشخص شد جرائمی که  در این مدت صورت گرفت، توسط زندانی‌های آزاد شده صورت نگرفته است و البته ما نیز به زندانیان سابقه‌دار مرخصی نداده‌ایم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha