جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید سلمان ذاکر

حوزه/ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از هم گسیختگی و یله و رها بودن فضای مجازی کشور را از عوامل مهم تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: اجرای بی چون و چرای سیاست‌های سازمان‌های بین‌المللی موجب از بین رفتن فرهنگ دینی و ملی و به تبع آن سرسپردگی و نابودی استقلال ملی خواهد بود.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در پیام معظم له به مجلس یازدهم در مورد فرهنگ و اقتصاد، اظهار داشت: فرهنگ زیربنا و زیرساخت توسعه یک کشور در ابعاد سیاسی و اقتصادی است و برای رسیدن به استقلال سیاسی و اقتصادی لازم است فرهنگ کشور تعالی پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

صفحه ویژه «مطالبات فرهنگی رهبر انقلاب از مجلس یازدهم» در خبرگزاری حوزه راه اندازی شد

وی با اشاره به این‌که وقوع انقلاب‌ها در دنیا بر اساس فرهنگ مردم است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با هدایت امام خمینی (ره) براساس فرهنگ استخراج شده از قرآن، روایات و سیره ائمه معصومین (ع)، با محوریت علمای شیعه به پیروزی رسد، بنابراین وقتی رهبر انقلاب به مسئله فرهنگ اشاره دارد منظور معظم له تقویت و احیای فرهنگ ناب اسلامی و دینی است که در سیره و وصیت نامه امام راحل هم این مسئله نمایان است.

استقلال ملی در خطر است

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نباید سیاست‌های سازمان‌های بین‌المللی که برگرفته از نظام سرمایه‌داری، اندیشه لیبرالیستی، اومانیستی، کثرت‌گرایی و اصاله‌المنفعة است را به عنوان فرهنگ معرفی کنیم؛ این امر موجب از بین رفتن فرهنگ دینی و ملی و به تبع آن، سرسپردگی و از بین رفتن استقلال ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: غربی‌ها همه چیز را در منفعت طلبی می‌بینند و به همین دلیل اقتصاد را بر فرهنگ انسانی مقدم داشته‌اند و می بینیم که خانواده و انسانیت در غرب رو به انزوا و از بین رفتن است.

فرهنگ جهت دهنده همه سیاست‌های کشور است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چون دین اسلام تکیه و تاکید بر ارزش انسانی و اهمیت دارد، باید فرهنگ را که جهت دهنده همه سیاست‌های کشور است، بر اقتصاد مقدم بداریم؛ این مسئله به استقلال اقتصادی هم کمک خواهد کرد و البته اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم هم هستند و این را در بیانات رهبری هم مشاهده می‌کنیم.

فضای مجازی یله و رهاست

وی در ادامه از هم گسیختگی فضای مجازی کشور و یله و رها بودن آن را از عوامل مهم تهاجم و حملات فرهنگی دشمن دانست و گفت: وزیر ارتباطات در صحن مجلس درباره شبکه‌های اجتماعی و ضعف‌های آن توضیحاتی ارائه داد، اما کافی نبود و مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت.

حجت الاسلام ذاکر افزود: دشمن از ظرفیت و بستر فضای مجازی برای به انحراف کشاندن جوانان، ایجاد شبهات در دین و نظام اسلامی، ناکارآمد جلوه دادن حکومت اسلامی، ترویج روی‌گردانی مردم از دین و ائمه(ع)، توسعه فرهنگ و سبک زندگی غربی و ترویج فساد اخلاقی استفاده می‌کند و نباید از کنار این مسئله به راحتی عبور کرد.

جلوی نفوذ دشمن را بگیرید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در اغتشاشات سال‌های اخیر دشمن از طریق فضای مجازی وارد شد و به کشور خسارات زیادی وارد کرد. وزارت ارتباطات باید با همکاری وزراتخانه‌ها و نهادهای امنیتی و فرهنگی برنامه‌ای تدوین کند و جلوی نفوذ دشمن در بین جوانان را بگیرد و در این راه از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها استفاده شود.

اقتصاد مقاومتی بهترین راه مقاوم سازی کشور

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی را بهترین راه مقاوم سازی کشور دانست و اظهار کرد: برای تحقق شعار سال و عملی کردن اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه باید جلوی خام‌فروشی‌ها گرفته شود و با برنامه‌های دقیق و ایجاد کارگاه‌های تولیدی و تبدیلی و صادرات محصولات غیر نفتی، کشور را از وابستگی به نفت بی‌نیاز کرد.

وجود ۲۸۰ معدن در آذربایجان غربی/ رکود معادن

وی به ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در استان آذربایجان‌غربی حدود ۲۸۰ معدن وجود دارد که خیلی از آن‌ها فقط به نام افراد، بدون ضوابط و رعایت قوانین ثبت شده‌اند و امروز راکد هستند و برخی از آن‌ها به صورت خام از استان و کشور خارج می‌شوند و نه تنها برای مردم منفعتی ندارند، بلکه موجب از بین رفتن منابع ملی هم می‌شوند و متاسفانه دولت هم برنامه‌ای برای جهت دادن به آن و راه‌اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی و تبدیل آن به محصول و ایجاد اشتغال ندارد.

میوه های باغداران در کنار جاده‌ها دپو شده و خراب می‌شود

حجت الاسلام ذاکر ادامه داد: وجود میوه‌های بسیار در استان و ظرفیت هم‌مرزی با سه کشور آسیایی و اروپایی این فرصت را در اختیار استان قرار داده است که میوه‌جات استان به کشورهای دیگر صادر و موجب ارز آوری برای کشور هم شود، اما متاسفانه چندین سال است که شاهدیم میوه های باغداران در کنار جاده‌ها دپو شده و خراب می‌شود و مسئولین مربوطه هم کاری جز نظاره کردن ندارند.

وی اضافه کرد: با اندک هزینه و بودجه می‌توان کارگاه‌های تولیدی و تبدیلی در استان راه‌اندازی کرد و میوه کشاورزان را به محصولات موردنیاز تبدیل و به کشورهای دیگر صادر کرد و موجب رونق تولید و اشتغال شد.

تعطیلی ۷ گمرک مرزی در آذربایجان غربی!!!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نبود دیپلماسی اقتصادی را مهم‌ترین عامل از بین رفتن تولید در استان دانست و تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استان‌های مرزی، هشت گمرک مرزی دارد و باعث تاسف است که از این تعداد یکی فعال است، در حالی که اگر برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و از ظرفیت این مرزها در راستای توسعه صادرات استفاده شود، میوه و محصولات کشاورزی و دامی در استان تلف نخواهد شد.

وی، توجه به ‌راه‌های مواصلاتی را از دیگر عوامل سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی دانست و ادامه داد: برای توسعه صادرات لازم است که راه‌های مواصلاتی استان مورد توجه جدی قرار گیرند، چرا که متاسفانه وضعیت مناسبی ندارند.

کم توجهی به ظرفیت نخبگانی

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در استان نخبگان و تحصیل کرده‌های زیادی وجود دارند که باید از ظرفیت، علم و تخصص آن‌ها برای پیشبرد اهداف ملی، اقتصادی و فرهنگی استفاده شود؛ از نیروهای بومی که شناخت کامل به منطقه و استان دارند و از ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی آگاه هستند در پست‌ها استفاده شود تا بتوانند حقوق مردم را احیا کرده و بالندگی اقتصادی و فرهنگی را رقم بزنند.

مسئولین به مردم خدمت کنند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انقلاب اسلامی مهم‌ترین برنامه‌اش رسیدگی به اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه است و همه مسئولین وظیفه دارند به مردم خدمت کنند و بنده در کمسیون اجتماعی مجلس تمام توان خود را برای کمک به مردم و ایجاد اشتغال بکار به خواهم بست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha