جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدی ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: شکر نعمت همجواری با حرم بانوی کرامت، این است که باید بازار و ادارات، مسئولین قم و مردم قم برای دیگر شهرها الگو باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در مراسم تعویض پرچم حرم بانوی کرامت در صحن امام رضا علیه السلام طی سخنانی اظهار کرد: خدا را شاکریم که مجاور حرم کریمه اهل بیت(ع) هستیم و بر این نعمت بزرگ سپاس‌گزاریم.

وی افزود: این نعمت عظیم از فضل خداوند است وگر نه معلوم نبود که قابلیت داشته باشیم ساکن حرم اهل بیت(ع) باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: آیا از این سرمایه بی نظیری که خداوند در اختیار ایران و شهر قم قرار داده درست استفاده کرده ایم؟.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: به فرموده امام صادق علیه السلام این حرم و این شهر پایگاه نشر معارف اهل بیت(ع) قرار خواهد گرفت و امروزه نیز قرار گرفته و باید قدردان این نعمت باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) قبل از انقلاب در نظر داشتند در جوار حرم بانوی کرامت یک حوزه علمیه برای نشر معارف اهل بیت(ع) ایجاد کنند.

وی افزود: شکر نعمت این است که شهر مقدس قم هم پایگاه تفقه و هم پایگاه تبلیغ دین اسلام باشد چرا که اینجا پایگاه شفاعت و پناهگاه برای تشیع است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: شکر این نعمت این است که باید بازار و ادارات، مسئولین قم و مردم قم برای دیگر شهرها الگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم باید پاسخگوی تمامی نیازهای بشریت باشد و پاسخگوی سوالات جوانان باشد که نشان بدهد شکر این نعمت را به جا آورده است.

این خطیب حوزوی اظهار کرد: باید از خودمان سوال کنیم که مردم قم، مسئولین قم و… توانسته اند شکرانه این نعمت را به جا بیاورند یا نه و باید خجالت بکشیم از اینکه در معابر این شهر بی حجاب وجود دارد و باید امر به معروف و نهی از منکر نهادینه بشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha