سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیین افتتاح مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم

حوزه/همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛ مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) مجتمع پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مسجد و نمازخانه باید فاخرترین و ارزشمندترین فضا در هر مجموعه ای باشد و ما نیز در مجموعه دانشگاه به این امر تاکید داشته و با لطف خداوند و کمک خیرین فضای مناسبی آماده شد.

وی گفت: مسجد محلی برای دعوت و عبادت خداوند است و در مسجد هیچ فردی نسبت به دیگری امتیاز بالاتری ندارد و از این رو باید در مسجد به خودسازی توجه کرده و به فکر جذب همگان بود.

دکتر قدیر گفت: در فرهنگ ما مسجد و کلیسا و کنیسه محلی برای عبادت خداوند است و از این رو هیچ فردی حق بی احترامی به آن را ندارد، در صورتی که در برخی کشورهای مدعی دموکراسی این فرهنگ را زیر پا گذاشته و شاهد بی احترامی های متعدد آنها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: در مساجد باید یکدیگر را تحمل کنیم و نباید تلاش کنیم که همدیگر را تغییر دهیم، مسجد محلی برای حضور تمامی عقاید و فرهنگ هاست و از این رو نباید سعی کنیم نظر شخصی خود را بر دیگران تحمیل کنیم.

وی گفت: مسجد مجموعه ای است که باید جاذبه داشته باشد و باید بکوشیم که همه را به این مکان مقدس جذب کنیم، فردی که ولایی و مومن است هر جا که باشد نماز و ارتباط دارد، هنر آن است که بتوانیم دیگر جوانان را نیز جذب مسجد کرده و فضای مسجد را در اختیار آنها قرار دهیم.

دکتر قدیر تصریح کرد: سیاست ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم این است که همه دانشجویان از فضای مسجد استفاده کرده و از همگان استقبال می کنیم که امیدواریم که این بنای مقدس، محلی برای پرورش روح جوانان به عنوان آینده سازان این کشور باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha