جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالهی نژاد

حوزه/ حجت الاسلام عبدالهی نژاد گفت: هماهنگی دستگاه ها در وقوع ناهنجاری ها ضربه مهلکی به نظام می زند، به عنوان مثال کانال ها و پیج هایی در فضای مجازی تحت قالب گروه های گردشگری و تورلیدری وجود دارد که اعمال منافی عفت را به نمایش عمومی می گذارند

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام احمد عبدالهی نژاد، پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نمایندگان دولت، قوه مقننه، قوه قضاییه و مسئولان نظامی، انتظامی و حوزوی حضور دارند و اگر این ستاد مصوباتی داشته باشد همچون قانون لازم الاجرا است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: اولویت کار ستاد امر به معروف ونهی از منکر، تذکربه مسئولان است؛ ستاد یک ظرفیت حاکمیتی دارد و بدون شک تذکر به مسئولان یک کار معقول است.

* امر به معروف و نهی از منکر فقط، ناظر بر رفتار علنی است نه غیرعلنی

وی در توضیح نحوه همکاری دستگاه های اجرایی با ستاد امر به معروف، افزود: خوشبختانه برخی مسئولان و دستگاه ها  به خوبی با ستاد همکاری کرده اند که در این میان می توان به شهرداری اصفهان اشاره کرد، گرچه هنوز نمره بالایی در امر به معروف و نهی از منکر نگرفته، ولی همکاری خوبی با ستاد استان در مدت گذشته داشته اند، البته در مقابل بعضا  کم‌کاری هایی از سوی عده ای دیگر هم مشاهده می شود.

* عزم جدی برای برخورد با البسه نامناسب نیست

عبداللهی نژاد در پاسخ به سؤالی درباره فضای مجازی، خاطرنشان کرد: تنها راهکار ساماندهی فضای مجازی که مقام معظم رهبری هم بارها بیان فرموده اند، راه اندازی شبکه ملی است؛ بدترین و بی سلیقه ترین راهکار مقابله با فضای مجازی فیلترینگ است.

وی افزود: ناهماهنگی دستگاه ها در وقوع ناهنجاری ها ضربه مهلکی به نظام می زند، به عنوان مثال کانال ها و پیج هایی در فضای مجازی تحت قالب گروه های گردشگری و تورلیدری وجود دارد که اعمال منافی عفت را به نمایش عمومی می گذارند، البته پیگیری هایی برای بسته شدن و تذکر به این گروه ها شده، ولی جدیتی در برخورد با متخلفین از سوی مسئولان نبوده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان درباره فروش البسه نامناسب، بیان کرد: امروز تا زمانی که لباس های مناسب و اسلامی برای جامعه بانوان و دختران در مغازه ها ارائه نشود و قیمت یک چادر بسیار گزاف تر از یک مانتوی نامناسب است، نمی توان به بانوان متذکر شد، چرا لباس مناسب و چادر نمی پوشند.

عبداللهی نژاد یادآور شد: امروز عزم جدی برای برخورد با البسه نامناسب نیست.

وی اظهار کرد: بحث فرهنگ سازی در امر شیوع کرونا ثابت کرد که اگر بخواهیم در کمتر از یک ماه می توان کل کشور را نسبت به یک موضوع اجتماعی هوشیار کرد؛ ای کاش برای ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگ سازی پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، یک بسته خبری روزانه و حتی استودیوی ویژه خبری برای دادن آمار روزانه در صدا وسیما تشکیل می شد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان یادآور شد: هرگز امر به معروف فرهنگ سلبی ندارد و باید در این زمینه اقناعی کار کرد، پذیرش تذکر لسانی در جامعه وجود دارد و عمدتا بعداز تذکر اعمال افراد، تغییر می کند.

وی ادامه داد: اگر امروز بی حجابی به شدت رشد کرده، به این دلیل است که بی حجابی در منظر دختران و بانوان ما عمل بد محسوب نمی شود و چه بسا تلقی کار خوب دارند؛ عِلم به مُنکر و معروف برای عامل و آمر در تحقق امر به معروف ونهی از منکر واجب است.

عبداللهی نژاد در پایان گفت: با صدای بلند می گویم سازمان برنامه ریزی و بودجه استان در امر بودجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان وظیفه خود را انجام نداده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha