جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زیرسایه خورشید

حوزه/ دبیر برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد از برگزاری سیزدهمین دوره این جشنواره با رویکردی متفاوت در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام سید ناصر حیدری، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد، گفت: این جشن بزرگ سیزدهمین سالی است که در استان یزد برگزار می‌شود که امسال با رویکرد متفاوتی نیز برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد، زمان برگزاری این جشنواره در استان را ۴ الی ۱۴ تیرماه اعلام کرد و افزود: رویکردهای خانواده محوری، محله محوری، تحول محوری، کیفیت محوری و مشارکت محوری در این جشنواره مدنظر قرار گرفت و دلیل آن شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و همچنین استان یزد است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۴۰ برنامه در جشنواره زیر سایه در یزد، گفت: سال گذشته ۳۴۰ برنامه در زیر سایه خورشید و با حضور ۴ تیم از خدام رضوی برگزار شد ولی امسال با توجه به شرایط خاص، این برنامه‌ها به ۱۴۰ برنامه و دو تیم ۴ نفره از خدام کاهش‌یافته است.

حیدری اضافه کرد: در مباحث مختلف برنامه‌های گوناگونی را در نظر گرفتیم، به‌طور مثال در بحث خانواده محوری به ازدواج رضوی توجه کردیم. در ازدواج رضوی به مهریه ۱۴ عدد سکه بهار آزادی و جهیزیه‌ای درخور و شأن خانواده‌ها توجه شده است.

وی افزود: امروزه متأسفانه ۴۰۰ قلم کالا را برای جهیزیه در نظر می‌گیرند و در این در حالی است که طبق بررسی‌های صورت گرفته، یک زندگی می‌تواند با ۳۵ قلم کالا آغاز گردد که خانواده‌ها می‌توانند برای دریافت آن به دفاتر آستان قدس در هر استان مراجعه کرده و فقط با پرداخت ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آن را دریافت کرده و زندگی خود را بدون هیچ دغدغه‌ای شروع کنند.

دبیر برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد اضافه کرد: همچنین در بحث خانواده محوری به یکی از مسائل بسیار مهم امروز جامعه که مسئله ازدیاد نسل و فرزند آوری است دقت شده که در آن به سؤالات و شبهات موجود با دلایل قرآنی، منطقی، متقن و عقلی پاسخ می‌دهیم.

وی در پایان، زمان برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید در یزد را پنجشنبه ۱۲ تیرماه در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد اعلام کرد و اذعان داشت: این مراسم به صورت زنده و با حضور خدام رضوی، مسئولان و مهمانان ویژه از دقایقی بعد از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۲۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha