پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ناصر ابوشریف

حوزه/ ابوشریف گفت: آن چیزی که دکتر رمضان عبدالله و حاج قاسم را به هم ربط می‌دهد برادری اسلامی و راه و هدف مشترک است که همان جهاد اسلامی و انقلاب اسلامی واحد در برابر مستکبران غربی و اسرائیل به عنوان پایگاه آنها است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری حوزه تاکید کرد: آن چیزی که دکتر رمضان عبدالله و حاج قاسم را به هم ربط می‌دهد برادری اسلامی و راه و هدف مشترک است که همان جهاد اسلامی و انقلاب اسلامی واحد در برابر مستکبران غرب و اسرائیل به عنوان پایگاه آنها است و از این رو این دو نفر همان گونه که خدای متعال دوست دارد در محور مقاومت جمع شدند که لوله تفنگ آنها به سمت غاصبان قدس و مسجدالاقصی نشانه رفته است. حاج قاسم بزرگ ترین حامی فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از عزت امت اسلام بود و از این رو رابطه صمیمانه این دو نفر به خاطر مقدس ترین مسئله شکل گرفت.

ترجمه متن گفتگو بدین شرح است:

حوزه: به عنوان عضو جهاد اسلامی فلسطین حضور چند ساله دکتر رمضان عبدالله در جبهه مقاومت و جهاد را چگونه ارزیابی می کنید؟

رمضان عبدالله به مدت بیست سال جنبش جهاد اسلامی را فرماندهی کرد و حضوری کیفی و کمی و تاثیر گذار در عرصه مسائل فلسطین داشت و جنبش جهاد اسلامی در سایه فرماندهی وی رشد و توسعه یافت و به عاملی تاثیرگذار در عرصه سیاسی و جهادی فلسطین تبدیل شد و جایگاه فلسطین را در حافظه سیاسی مقاومت تثبیت کرد و خط مقاومت را در طول دوران رهبری خود حفظ کرد.

حوزه: رمضان عبدالله و حاج قاسم سلیمانی تصاویری باهم دارند که نشان دهنده رابطه صمیمانه آنها است. شما به عنوان عضو جهاد اسلامی فلسطین رابطه این دو را چگونه می دیدید؟

آن چیزی که دکتر رمضان عبدالله و حاج قاسم را به هم ربط می دهد برادری اسلامی و راه و هدف مشترک است که همان جهاد اسلامی و انقلاب اسلامی واحد در برابر مستکبران غرب و اسرائیل به عنوان پایگاه آنها است و از این رو این دو نفر همان گونه که خدای متعال دوست دارد در محور مقاومت جمع شدند که لوله تفنگ آنها به سمت غاصبان قدس و مسجدالاقصی نشانه رفته است. حاج قاسم بزرگ ترین حامی فلسطین در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از عزت امت اسلام بود و از این رو رابطه صمیمانه این دو نفر به خاطر مقدس ترین مسئله شکل گرفت.

حوزه: مهم ترین خدمات دکتر رمضان عبدالله در دوران حضور در محور مقاومت به ویژه فلسطین چه بود؟

مهم ترین خدمات وی حفظ خط مقاومت در فلسطین و حفظ خط جهاد در برابر رژیم صهیونیستی و حفظ محور مقاومت بود، زیرا مهم ترین محور جبهه مقاومت در فلسطین است و جهاد اسلامی در سایه ریاست وی با قدرت در میدان انتفاضه دوم حضور یافت و این در حالی بود که در فاصله سال های 2005 و 2007 خیلی ها دست از مقاومت کشیدند.

رمضان عبدالله همچنین حضوری فعال در تمام جنگ ها علیه نوار غزه داشت و شخصا حملات را فرماندهی کرد و برای اولین بار تل آویو را هدف موشک قرار داد و بزرگ ترین خطوط قرمز اسرائیل را زیر پا گذاشت و از آن عبور کرد.

رمضان عبدالله اصول و مبانی فلسطین و امت اسلام را با وجود تمام سختی ها و کمبودها حفظ کرد.

حوزه: همانطور که می دانید رمضان عبدالله در کنار حضور در عرصه مقاومت و جهاد و رهبری مقاومت ویژگی های شخصیتی بارزی هم داشت. این ویژگی ها را برای ما بازگو کنید.

رمضان عبدالله انسان فرهیخته و اهل مطالعه بود که مطالعه و دانش برای او مانند آب بود که هرچقدر هم کار داشت آن را ترک نمی کرد و می توان او را یک فرهیخته بزرگ دانست و علاوه بر این قدرت سخنوری داشت و می توانست افکارش را دسته بندی کرده و به سرعت مرتب سازد و یک متفکر و سیاستمدار بزرگ و خبره در امور منطقه بود و هنگامی استاد یکی از دانشگاه های آمریکا بود و واحد خاورمیانه را تدریس می کرد، دانشگاه اعتراف کرده بود که ما او را به خاطر تسلط زیاد در این رشته به کار گرفته ایم.

رمضان عبدالله همچنین شاعر بود و شعر به ویژه شعرهای مرحوم درویش را دوست داشت و همواره برای تحقق وحدت و متحد ساختن نیروهای فلسطینی در را صحیح تلاش می کرد و اسلام و مسلمانان را دوست داشت و تمام تلاش خود را برای پیشرفت امت اسلام در خط مقاومت در برابر استکبار غربی به کار می گرفت.

حوزه: ارزیابی شما از ادامه یافتن راه رمضان عبدالله توسط زیاد نخاله رهبر کنونی جهاداسلامی چیست و شما چه رسالتی در برابر رژیم صهیونیستی بر عهده دارید؟

جنبش جهاد اسلامی به راه و مسیر ملی فلسطین ادامه می دهد و ذره ای از خاک و آب و مقدسات فلسطین دست بر نمی‌دارد و از راه مبارزه با رژیم صهیونیستی عقب نخواهد نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    بر اسلام ذلت ندارد رهی ____به آن میتو انی ز پستی رهی __اگر دل به قرآن و دینت دهی ____ توانی بسر تاج عزت نهی ____ کند پوچ جلوه برایت شهی ___- شوی راست قامت چو سر و سهی ___بخفت کشانی همه دشمنان ____بگیری بدستت از آنان عنان ___