شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اقامه نماز جمعه ۳۰ هزار نمازگزار فلسطینی در مسجدالاقصی با حفظ فاصله

حوزه/ مقامات اوقاف بیت المقدس می‌گویند مجبور به رعایت اقدامات بهداشتی سخت گیرانه هستند، زیرا نمی‌خواهند به دست اسرائیلی‌ها بهانه بدهند تا آن‌ها از این فرصت برای تعطیل سازی مساجد استفاده کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabnews، بیش از ۳۰ هزار مسلمان فلسطینی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شرایط بهداشتی سخت‌گیرانه که توسط اداره اوقاف بیت المقدس گذاشته شده، در نماز جمعه در مسجدالاقصی شرکت کردند.

شیخ اعظم خطیب ، مدیرکل اداره اوقاف اردن در بیت المقدس گفت که شرایط سخت‌تر به دلیل بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بیت المقدس و سایر شهرهای فلسطین به وجود آمده است.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: ما بیانیه‌ها ، فیلم‌ها و اطلاعیه‌های دیگری را منتشر کردیم تا به نمازگزاران بگوییم که باید ماسک بزنند و سجاده نماز به همراه داشته باشند و فاصله گذاری اجتماعی را قطعا رعایت کنند.

خطیب با بیان اینکه که اعلامیه وزارت بهداشت از ۷۲ مورد مبتلا به ویروس کرونا در منطقه بیت المقدس بسیار نگران کننده بود خاطرنشان کرد: ما نگران بودیم که تعداد مبتلایان به ویروس افزایش یابند با توجه به اینکه بسیاری رویدادها از جمله عروسی‌ها و سایر اجتماعات عمومی بدون هیچ گونه پایبندی به اقدامات بهداشتی برگزار می‌شوند و اوقاف بیت المقدس نمی‌خواست مسئولیت شیوع این بیماری کشنده را به دوش بکشد. ما مسئولیت های خود را جدی می‌گیریم و نمی‌خواهیم به دلیل تسهیل در گسترش ویروس سرزنش شویم.

خطیب همچنین گفت: ما همچنین نمی‌خواهیم بهانه‌ای به دست اسرائیلی‌ها بدهیم تا از آن سوءاستفاده کنند و مانع از ورود نمازگزاران به مساجد شوند.

خلیل عسالی ، عضو شورای اوقاف بیت المقدس نیز گفت که مدیر و کارمندان اوقاف چاره ای جز رعایت دقیق الزامات وزارت بهداشت ندارند.

وی در این باره افزود: ما شاهد افزایش بازدید نمازگزاران فلسطینی و احتمال شیوع ویروس بودیم. به ویژه هنگام ورود و خروج نمازگزاران وقتی در دروازه‌ها و کوچه‌ها جمع می‌شوند.

گفتنی است به منظور اطمینان از پایبندی دقیقه به دستورات اداره اوقاف، کارمندان انی سازمان در سراسر محوطه حرم مستقر شده‌اند.

تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز سه شنبه گذشته گفت ، مهمانی های عروسی در کلیه استان های کرانه باختری ممنوع شده است ، زیرا تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha