جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زوج مسلمان در غرب کانادا، تجارت غذای حلال راه اندازی کردند

حوزه/ درحالی که گزینه‌های غذای حلال در غرب کانادا و مناطق دورافتاده دشوار به دست می‌آیند، یک زوج مسلمان پاکستانی تبار تجارت غذای حلال آنلاین راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک زوج مسلمان در فردریکتون، مرکز ایالت نیوبرانزویک در کانادا، تجارت غذای حلال راه اندازی کردند.

گفته می‌شود پیدا کردن گزینه‌های غذای حلال برای خانواده‌های مسلمان در غرب کانادا، به ویژه در بعضی از مناطق دور افتاده بسیار دشوار است و به چالشی برای جامعه اسلامی تبدیل شده است. این همان چیزی است که اسدخان و همسرش سادیا خان هنگام نقل مکان به پایتخت استان آتلانتیک کانادا در نیوبرانزویک کشف کردند.

اسدخان در این باره به خبرنگاران گفت: ما از همان آغاز همیشه در تلاش بودیم غذای حلال به دست بیاوریم، اما این زوج مسلمان پاکستانی تبار، چالش را به تجارت جدیدی برای خانواده تبدیل کردند.

درحالی که سادیا غذاهای حلال خانگی را تهیه می‌کند، آن‌ها توانستند از طریق تبلیغات دهان به دهان و رسانه‌های اجتماعی، مشتری جذب کنند.

پس از موفقیت اولیه در کار تولید وعده‌های غذایی حلال، آنها اکنون یک سرویس آنلاین مواد غذایی حلال راه اندازی کرده‌اند و امیدوارند بتوانند در سال‌های آینده غذارسانی را در سراسر نیوبرانزویک و فراتر از آن گسترش دهند.

اسد گفت:  این فقط مربوط به جامعه مسلمانان نیست. و جامعه آسیایی نیز از این غذاها بهره‌مند خواهند شد. و ما می‌خواهیم جزئی از جامعه تجاری منطقه‌ای باشیم.

برای نیکولا تیلور ، یک تازه مسلمان انگلیس که به همراه خانواده خود در فردریکتون زندگی می کند ، یافتن راه حل های غذایی حلال یک چالش مداوم است.

نیکولا می‌گوید: در فردریکون گزینه‌های غذایی حلال زیادی وجود ندارد. ما یک کشاورز محلی داریم که گوشت حلال می‌فروشد و تعداد محدودی محصولات حلال را نیز از سوپرمارکت‌های بزرگ می‌توانیم تهیه کنیم.

وی تجارت خانوادگی اسدخان را نیاز شهر دانسته و می‌گوید: از آن‌ها استقبال می‌شود و جامعه خواهان چنین تجارتی است.

 براساس اعلام انجمن اسلامی فردریکتون، بیش از ۵۰ خانواده مسلمان در این شهر پایتخت و مناطق اطراف آن زندگی می کنند. همچنین، به طور متوسط​​، در حدود ۳۰۰-۴۰۰  دانشجوی مسلمان به عنوان جمعیت گذرای مسلمان در این منطقه حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha