جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران یزد با فرماندار خاتم

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از مساعدت فرمانداری شهرستان خاتم در تامین اعتبار جهت اتمام پروژه احداث مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها) این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی در حاشیه سفر به شهرستان خاتم و بازدید از مدرسه علمیه کوثر(سلام الله علیها)، در نشستی با سرپرست فرماندار این شهرستان، گزارشی از فعالیت های این مدرسه را بیان کرد.

وی در این نشست اظهار کرد: مدرسه علمیه خواهران کوثر(س) شهرستان خاتم، سال ۱۳۹۰ در یک منزل مسکونی استیجاری تاسیس شد و در حال حاضر نیز در طبقه فوقانی سازمان تبلیغات مستأجر هستند و با وجود محدویت فضا برای پذیرش، قریب به ۵۰ نفر  در این مدرسه مشغول به تحصیل می باشند و تاکنون ۲۷ نفر با مدرک سطح ۲ (لیسانس) از  مدرسه  فارغ التحصیل شده اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: با پیگیری های چند ساله امام جمعه محترم، مسئولان شهرستان خاتم و همکاران در مدیریت حوزه خواهران استان و حمایت ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، روز ۲۳ ماه مبارک رمضان سال گذشته، کلنگ احداث ساختمان مدرسه علمیه کوثر(س) خاتم به زمین زده شد و اسکلت آن در دو طبقه به مساحت ۱۳۵۶ متر با صرف هزینه حدود ۸۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

وی  با تشکراز همکاری فرمانداران سابق و مسئولان شهرستان خاتم، اظهار امیدواری کرد:  با همکاری و حمایت امام جمعه و فرماندار شهرستان و خیّرین گرامی و مساعدت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران هرچه سریعتر پروژه مدرسه علمیه خواهران خاتم به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، جایگاه مدرسه علمیه خواهران شهرستان خاتم  را با توجه به بعد مسافتی تا مرکز استان و عدم وجود حوزه علمیه برادران در این شهرستان و محرومیت منطقه، در جهت حل مسائل فرهنگی واجتماعی شهرستان را حائز اهمیت دانست و افزود: خواهران طلبه خاتم آمادگی دارند همکاری بیشتری در این زمینه با فرمانداری و مسئولین شهرستان داشته باشند.          

در ادامه این دیدار، جواد میربهبودی سرپرست فرمانداری خاتم، با بیان خیر مقدم و تشکر از  مدیرحوزه علمیه خواهران استان و همراهان، از تلاش های مدیر و مسئولان مدرسه علمیه کوثر(س) در جهت اجرای مراسمات ملی، مذهبی و برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی برای بانوان شهرستان  تقدیر و تشکر کرد.

 آقای ابراهیم نقیب احمدی، معاون اداری مالی مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد و خانم زهرا سلیمان زاده مدیر مدرسه علمیه کوثر(س) خاتم  نیز در این جلسه حضور داشتند.

گفتنی است، شهرستان خاتم با مرکزیت شهر هرات یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است.

شهرستان خاتم با وسعت ۸۲۰۰ کیلوترمربع به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود و همجواری با استان‌های فار س و کرمان از نظر قومی و فرهنگی دارای ویژگی‌های خاص می‌باشد، علاوه بر این باعث مهاجر پذیری و رشد فرهنگهای گوناگونی شده‌است به گونه‌ای که امروزه در شهرستان خاتم آمیزه‌ای از فرهنگ مردم فارس، کرمان ویزد مشاهده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha